Što jedemo? /

Hrvatska u ekoproizvodnji kaska za Europom: Udio takvih proizvoda je tek 2,2 posto

U Hrvatskoj svijest o tome koliko su ekoproizvodi zdravi još uvijek nije na razini razvijenih zemalja

29.7.2019.
19:20
VOYO logo

Ministarstvo poljoprivrede donosi novi pravilnik o ekoproizvodima. On propisuje precizna pravila kako proizvoditi ekološku hranu, a potrošačima će biti dostupni točni podaci o tome što kupuju i jedu.

U Hrvatskoj svijest o tome koliko su ekoproizvodi zdravi još uvijek nije na razini razvijenih zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Goran Gusak iz ekogospodarstva "Orlov put" uzgaja - ekoteletinu.

"To je nešto što je uzgojeno na totalno drugačiji način od 21. stoljeća. Konkretno, ekoteletina bi bila uzgoj na prirodnoj hrani, u prirodi, na suncu, na rosi, na zraku", kaže Gusak-

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od ekoteleta, ono uzgojeno industrijski hranjeno je smjesama, koncentratima, ali i opasnim kemijskim i farmaceutskim dodacima pa i antibioticima. Isti je princip i kod ekosvinjetine koja, osim što je zdravija od one industrijske, ima i bolji okus.

No pridjev "eko" ne dodjeljuje se samo na meso.

Razlika između industrijske kupine i, na primjer, ekokupine je zapravo vrlo jednostavna. Ekokupina nije tretirana pesticidima i puno je zdravija, ali i slađa.

Marica svoju kupinu isključivo ručno bere. Govori, treba više truda, jer za "eko" proizvodnju treba ispoštivati brojna birokratska pravila, a inspekcije koje kontroliraju je li sve po "eko" pravilima dolaze i nenajavljeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANA VIJEST

"Ne bojimo se inspekcija. Nama su već bili i mogu doći slobodno, mi uvijek otvorimo vrata jer znamo što radimo. Držimo se zakona, sve upisujemo, držimo, vodimo", rekla je Marica Završki iz OPG-a Završki iz Darde.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jer jedino tako mogu zadržati "eko" etiketu, a tako postaju prepoznatljivi kupcima koji žele kvalitetu i drže do zdravlja. 

"Mi sada tek prvo otkrivamo tržište Hrvatske koje je jako malo, ali mogu sa zadovoljstvom reći da imamo već nekoliko restorana s Michellinovim zvjezdicama. To su uglavnom ljudi koji ne pitaju za cijenu, nego žele svojem gostu ponuditi najbolje što Hrvatska može proizvesti", kazao je Gusak

No, Hrvatska kaska za ostatkom Europe. Iako se ekološki proizvodi u vrijednosti 99 milijuna eura, u ukupnoj potrošnji "eko" proizvoda je tek 2,2 % dok je u Europi taj udio 12%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo