Sve je zapelo zbog buke, odnosno sporni su prekoračeni decibeli zbog čega su se i građani bunil. Megalomanska ljepotica kako joj se tepalo u Gračanima, stoji i propada. Od prve lopate 2019., svaki pomak, odnosno stagnaciju prati Karell, najbliži susjed polazne stanice za koju kaže da ne proizvodi nepodnošljiv zvuk već to stvara skretni dio.
"Stanari su pokušali to riješiti s gradom, ali to se čeka, čeka i odgađa se. Na moje pitanje inženjerima koji su bili kod mene, zašto se ne rješava? Odgovor je bio da je to čista politika", rekao je Karell Bisich.
A djelatnici već 10 mjeseci žičaru održavaju dok ne krene s radom, vrše testne vožnje, rade u dvije smjene. Ovo su susjedi zabilježili u ponedjeljak navečer.
"Svako puštanje u tog probnog dijela koji bi trebao biti od starta u funkciji, treba biti dva mjeseca kako su oni naveli da sve sjedne na svoje, ali jedan dan vozi, tri dana stoji", dodaje Bisich.
Nešto što ne radi i ne zarađuje, teško je 100 milijuna eura. Hladan pogon najskuplje, a nefunkcionalne žičare na mjesec iznosi oko 110 tisuća kuna, službeni su to podaci grada Zagreba. U ovim trenucima radi 32 djelatnika za koji se na mjesec izdvaja oko 260 tisuća kuna bruto.
Sigurnost, financije i buka - muka u tri aspekta žičare za gradonačelnika koji kaže da se radi na svemu tome.
"Radi se paralelno na svim kolosijecima. Ajmo to tako reći na pokušaju dobivanja privremene uporabne dozvole", objasnio je Tomislav Tomašević.
I to se komunicira s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, i državnim inspektoratom koji ne izdaje uporabnu dozvolu već to čini Upravno tijelo Zagreba nadležno za poslove graditeljstva koji je nositelj cijelog postupka.
"Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata redovito u okviru svoje nadležnosti, a na poziv upravnog tijela sudjeluje u svim fazama postupka koje to tijelo vodi. Državni inspektorat za sada nije zaprimio zaključak nadležnog upravnog tijela za ponovnim sudjelovanjem u tehničkom pregledu", izvijestili su iz inspektorata.
Postoje proizvođači bukobrana koji bi riješili problem, a ovakvo stanje ne ide nikome u korist, smatra prometni stručnjak.
"Ti članci 5 i 7 nisu baš detaljno razjašnjeni jer što je taj koridor, granica koridora, buka ne može sama od sebe pasti s 65 na 55 ili 50 decibela ako nema branu da to riješi", objašnjava Mladen Nikšić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.
Tema je to bila i u dva navrata u Gradskoj Skupštini.
Izvediva bi bila privremena dozvola poput pokusnog rada na 3 do 6 mjeseci, kaže zastupnik u skupštini Renato Petek.
"Ili riješiti ulaganjem pitanje buke pa da ona dobije dozvolu za rad ili privremenu dozvolu. Što god mislili o žičari, koliko je koštala, hoće li biti sudskih procesa, je li lijepa ili ružna ona treba što prije biti puštena u promet", zaključuje Petek.