STIŽU NOVE KAMERE ZA NADZOR BRZINE NA CESTAMA: /

Donosimo tri načina na koje će vam mjeriti brzinu

Image
Foto: PIXSELL, Dino Stanin

Projekt bi trebao biti gotov na jesen, a novac osiguran iz EU fondova

10.6.2019.
11:25
PIXSELL, Dino Stanin
VOYO logo

Ministarstvo unutarnjih poslova ovih dana počelo je postavljati 59 kamera za nadzor brzine na državnim cestama diljem Hrvatske, a od sljedeće godine kamere će nadzirati brzinu i na gotovo 1000 kilometara autocesta kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), piše u ponedjeljak Večernji list. U HAC-u su projekt uvođenja sustava za nadzor brzine na autocestama pokrenuli s MUP-om i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, a idejno rješenje izradili su lani. Potkraj svibnja HAC je objavio javno nadmetanje za izradu izvedbenog projekta implementacije sustava za nadzor brzine na autocestama. Procijenjena vrijednost te usluge je 975.000 kuna, navodi dnevnik.

U HAC-u objašnjavaju da su projektom predviđena tri načina mjerenja brzine na autocestama na kojima je inače najviša dopuštena brzina 130 kilometara na sat. Prvi je način mjerenje brzine u presjeku ceste odnosno tzv. točkasto mjerenje. A to znači da će se na određenim lokacijama na autocesti, primjerice kod ulaza u tunele, na mostove i vijadukte ili kritične točke postaviti kamere koje će mjeriti brzinu vozila radarskom ili laserskom tehnologijom. Naime, mnogi vozači ne pridržavaju se ograničenja brzine prolaska kroz tunele i preko objekata na autocestama koja je uglavnom 100 kilometara na sat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
POLICIJA JE REKLA: /

BILO JE DOSTA! Na ceste stižu suvremene kamere za koje nećete ni znati da vas snimaju, a bilježit će baš sve...

Image
POLICIJA JE REKLA: /

BILO JE DOSTA! Na ceste stižu suvremene kamere za koje nećete ni znati da vas snimaju, a bilježit će baš sve...

Uvode se i prenosive kamere

Drugi način bit će mjerenje brzine na dionici autoceste. To znači da će kamere biti postavljene između dviju točaka, vjerojatno čvorova, a prosječna brzina utvrdit će se na osnovi vremena kojim je vozilo prošlo tu udaljenost. Treći način nadzora brzine odnosi se na dijelove autoceste na kojima se privremeno obavljaju radovi. To znači da će postojati prenosive kamere koje će se postavljati na tim lokacijama i koje će mjeriti brzinu radarski ili laserski. U HAC-u objašnjavaju da vozači rijetko poštuju ograničenje brzine na mjestima radova, ističe Večernji list.

Koliko će točno kamera biti postavljeno na autoceste, na kojima sad brzinu kontroliraju policijski presretaći kobre, u HAC-u kažu da će na to pitanje dati odgovor izvedbeni projekt. No procjenjuju da se radi o nekoliko stotina kamera. Izvedbeni projekt bi trebao biti gotov na jesen, a nakon toga slijedi nabava tehnologije. Stoga u HAC-u očekuju da će kamere za nadzor brzine na prvim sektorima autocesta biti postavljene prije početka sljedeće turističke sezone. Sredstva za provedbu tog projekta, pak, planiraju povući iz fondova EU. U toj tvrtki kažu da će sustav nadzora brzine izravno sve podatke proslijeđivati MUP-u i kazne će se automatski pisati i slati prekršiteljima, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo