Drugom razredu sportskog dijela Pete splitske gimnazije Vladimir Nazor prije nekoliko dana na satu etike uručen je papir s poduljim tekstom o braku i bračnom životu. Taj tekst je ubrzo osvanuo na društvenim mrežama, gdje su se oglasili brojni roditelji, smatrajući da je riječ o nazadnom razmišljanju o kojem njihova djeca ne bi trebala učiti.
Kontroverzni savjeti
Među brojnim savjetima, roditelje je posebno zabrinulo mišljenje da su oženjeni ljudi "zdraviji, sretniji i bogatiji" od samaca ili onih koji samo žive zajedno. Uz to, poziva se na apstinenciju i tvrdi da djeca neoženjenih parova imaju više problema "svake vrste" pa čak i da su sklonija samoubojstvu. Roditeljima-tinejdžerima autor šokantnog teksta predviđa siromaštvo.
Neke od uputa koje su gimnazijalci dobili na satu etike glase ovako: "Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i psihičkih bolesti, samoubojstva, kriminala…"; "Oženjeni ljudi su zdraviji"; "Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama"; "Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom"; "Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali"; "Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave".
Riječ je o vježbi?
Snježana Goluža, profesorica etike koja je đacima podijelila sporni tekst tvrdi da se radilo o - vježbi. "Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta, svoje zaključke učenici donose sami. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve zle namjere", objasnila je za Slobodnu Dalmaciju.
Ravnateljica gimnazije, Ankica Kovač potvrdila je da se radilo o vježbi i dodala da postoji širi kontekst od onog na društvenim mrežama. Ističe da je cilj vježbe bilo razvijanje kritičkog mišljenja. Dodala je da nije zaprimila pritužbe roditelja.