LAKŠE SE DIŠE /

Sezona je počela očajno, ali Split se ipak spasio! Turista ima sve više, 'pao' je i novi rekord

Image
Foto: Pixsell

'Split je našao svoje mjesto i u planovima najizbirljivijih svjetskih gostiju'

8.7.2019.
16:23
Pixsell
VOYO logo

Iako mediji već duže vrijeme pišu kako će nerazmjeran rast privatnog smještaja, prevelike cijene i manjak radne snage na obali itekako utjecati na ovogodišnju turističku sezonu, u Splitu se hvale rekordima. Barem onima u prvih šest mjeseci ove godine, piše Splitski dnevnik.

U prvoj polovici godine, baš kao i u lipnju, Split je u turističkom prometu postigao rekordne rezultate i potvrdio da će i u 2019. godini biti hit-destinacija. U prvih šest mjeseci Split je posjetilo 325.456 gostiju što je 11 posto više nego lani, a ostvareno je 848.235 noćenja, što je za 14 posto bolji rezultat od lanjskoga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako se Split prema podacima sustava eVisitor našao u samom vrhu Hrvatske po rastu turističkog prometa u ovogodišnjoj predsezoni.

Posebno je vrijedno istaknuti da su Split za mjesto svojeg zimskog i proljetnog odmora najčešće u ovoj godini birali građani SAD-a kojih je došlo 17 posto više, na drugom mjestu su Britanci kojih je bilo sedam posto više, slijede Nijemci (plus sedam posto), Francuzi, Australijanci, Kanađani i drugi. Kineza je ove godine u Split u prvih šest mjeseci stiglo čak 53 posto više nego lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lipanj je za Split također donio rast turističkih dolazaka od 10 posto, pa je grad u tom mjesecu posjetilo 130.391 gost koji su ostvarili 363.516 noćenja, odnosno 13 posto više. Najveći doprinos takvom rekordnomrezultatu u lipnju dali su strani gosti kojih je bilo 11 posto više nego lani. Među njima su i u lipnju najbrojniji bili Amerikanci kojih je stiglo 18.705 s rastom od 11 posto, slijede Britanci kojih je bilo 16.755 (9 posto više), Nijemaca je u Splitu u lipnju bilo 8.062 što je čak 26 posto više, a Francuza 35 posto više.

Takva struktura gostiju potvrdila je da je Split našaosvojemjesto i u planovima najizbirljivijih svjetskih gostiju, poručili su iz TZ-a.

Da sve nije tako optimistično i da će se pravi rezultati vidjeti krajem godine, smatra Hrvatska udruga turizma, koji smatraju da je teško predvidjeti kakvim će rezultatom završiti ova sezona, ali sada se bez ikakvihsumnji može konstatirati da je ova turistička sezona započela poprilično loše.

Kako kažu iz udruge, tempo rezervacija je usporen, a volumen smanjen u odnosu na prošlu godinu. Najviše pate apartmanska naselja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je situacija loša najbolje govori veliki broj apartmana koji se, po nikad nižim cijenama nude na brojnim Facebook grupama , pa je tako u špici sezone moguće pronaći smještaj na Jadranu za svega 40 eura, što ranijih godina nije bio scenarij ni iz najgorih noćnihmoraiznajmljivača. Uz to, ovih smo dana svjedočili i vapaju ugostitelja koji su otvoreno progovorili o problemima koji nagrizaju turizam, granu na koju se Hrvatska najviše oslanja kada je u pitanju gospodarski razvoj.

Dodaju li se tome i sve glasnije poruke iznajmljivača i hotelijera zabrinutih za sezonu koja je pred nama jasno je da baš i nemamorazloga za optimizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je sezona počela krivo, nije tajna. Mnogi mediji pišu o lošim rezultatima, a činjenica da se sve pokušava objasniti srpanjskom rupom upućuje na to da je voda zbilja došla do grla kada se govori o budućnosti hrvatskog turizma.

Kvaliteta, cijena i ponuda tri su ključne stvari koje će dovesti do kraha turizma, a gledajući uz to ne postojanje prave cjelokupneStrategije, jasno govori da već godinama igramo ruski ruleta s turizmom, a sada nam to dolazi na naplatu.

Ništa bolje neće biti ni sljedeće godine jer konkurenti s Mediterana itekako znaju podržati svoj turizam. Hrvatska ima najveći PDV na ugostiteljske usluge u ovom dijelu svijeta, a kao da to nije dovoljno, ionako relativno jeftina Grčka planira svoj PDV na ugostiteljske usluge srezati s 25 posto na 13 posto, a na hotelski smještaj s 13 posto na 11 posto i to već sljedeće godine, navodi Splitski dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo