Od 1. prosinca ovaj će Zakon ići u javnu raspravu koja će trajati mjesec dana, a očekuje se da bude donesen prije sljedeće turističke sezone. U resornom ministarstvu svjesni su reakcija taksi prijevoznika koje će uslijediti jer im se ovim Zakonom mijenja način poslovanja.
Jedna od novosti je i mogućnost da prijevoznici odaberu hoće li kao sredstvo naplaćivanja koristiti taksimetar ili aplikaciju, s obzirom na to da se u istraživanju javnog mnijenja pokazalo da bi 85 posto ispitanika preferiralo aplikaciju.
Pozicija Ubera će se napokon zakonski regulirati, ali im, navodno, neće biti udovoljeno po pitanju zahtjeva da ih se registrira kao poseban oblik prijevoza.
U Hrvatskoj je sada oko 3000 taksista, a u Ministarstvu očekuju da se novim Zakonom ta brojka udvostruči jer vjeruju da je 3000 premali broj za turističku zemlju kakva je Hrvatska. Očekuje se i da će dodatna liberalizacija pridonijeti pojeftinjenju taksi usluga.
Pri izradi zakona vodili su se, kažu, za sigurnošću građana pa će tako budući vozači, koji nemaju valjane licencije morati imati najmanje 21 godinu starosti te neće smjeti biti pravomoćno kažnjavani. Propisana će biti i starost vozila, a sadašnji taksisti će s postojećim dozvolama smjeti poslovati još pet godina, a uvest će se i nova početna kvalifikacija za vozača koja će se odnositi samo na taksi.
Tko poželi biti taksist polagat će teorijski ispit, a ukinut će se dosadašnja obveza završene trogodišnje strukovne škole.
Jedinice lokalne samouprave neće više izdavati dozvole samo za vlasnike licencija na svom području već svim vlasnicima licencije.
Ono što će mnogima doći kao dobra vijest je da će taksisti koji, primjerice, voze putnika iz Zagreba do Velike Gorice, novog putnika moći pokupiti i tamo, što je velika vijest s obzirom na lokaciju zagrebačke zračne luke.