Oko 23 sata radnici na Pelješkom mostu položit će i zadnji segment goleme čelične konstrukcije i time spojiti Komarnu i Brijest, spojiti južni dio Hrvatske s ostatkom zemlje. Dvadeset godina se o tome priča ali evo sad se to konačno doista i događa.
Most je dugačak nešto manje od 2 i po kilometra a u sredini mosta je još uvijek taj mali jaz od 18 metara kojeg treba zatvoriti zadnji segment težak 220 tona.
Voditelj projekta govorio o Pelješkom mostu
RTL-ov reporter Boris Mišević na Pelješkom mostu razgovarao je s Goranom Legacom iz Hrvatskih cesta, voditeljom projekta Cestovnog povezivanja južne Dalmacije.
Legac je na početku odgovorio na pitanje zašto su piloti mosta trebali biti parcijalno postavljeni ali su postavljeni u komadu.
"Znamo, poznata je činjenica u brodogradnji i građevini da na ove količine čeličnih konstrukcija se ide u Kinu. Zakupili su sve čelične rudače i pripremili proizvodnju na način da su uskladili s regulativom u EU. Za ovaj iskorak na europsko tržište su se temeljito pripremali. Što se tiče tehnologije, trend u graditeljstvu je da se ide na prefabrikate i na što više montaže i ponavljajućih postupaka. Opredijelili su se na okrupnjavanje tih segmenata u tvornicama pod kontroliranim uvjetima kada se postiže viša kvalitete i kada se može dokazati ispitivanjima", objasnio je Legac.
Na pitanje zbog čega su Kinezi tehnološki inovativni i dominatni u svijetu, Legac je kazao da bi naglasak kod njih stavio na dostupnost svim mogućim resursima.
"Ovdje je najveća plovna dizalica na svijetu dostupna unutar njihove kompanije, radna snaga koju lako mogu promijeniti budući da su mnogoljudna zemlja. Nemaju problema koje europske i hrvatske kompanije prolaze", kazao je Legac.