Najjadniji u Europskoj Uniji možda više nećemo biti nakon 2019. - jer za sljedeću godinu Vlada sprema poreznu reformu koja osim smanjenja PDV-a donosi i porezno rasterećenje plaća. Što bi porezno rasterećenje značilo za plaće - u RTL Direktu je objasnio poslodavac koji zapošljava 400 ljudi i kojem unatoč nepovoljnom poduzetničkoj klimi u Hrvatskoj itekako dobro ide - Mate Rimac.
Tvrdi kako je visoko porezno opterećenje plaća u Hrvatskoj za njega kao poslodavca problematično zbog zaposlenika iz 26 zemalja koji ga u većini slučajeva koštaju više u Hrvatskoj nego što su koštali u matičnim zemljama. "To je problem za obrazovani kadar koji dolaze u najveću kategoriju poreznog opterećenja. U Hrvatskoj se gleda na to da čovjek s takvom plaćom dobro živi, ali u kontekstu Europe i svijeta je to još uvijek dosta nisko", kazao je Rimac.
Ministar financija danas je kazao da će plaće rasti samo ako to poslodavci hoće, a Rimac je kazao kako će porezno rasterećenje preliti u veće plaće vaših radnika. "Danas više nije stanje kao nekada da su ljudi na neki način bili žrtve poslodavaca, nego da je tolika konkurencija za dobrim zaposlenicima i poslodavac mora biti lud da se ne ponaša prema zaposlenicima na odgovarajući način i ne diže uvjete s odgovarajućim mogućnostima.
Mi kolike su nam mogućnosti poboljšavamo uvjete. Samim time što smo privlačnoi za ljude iz cijelog svijeta hoćemo pokazati da je Hrvatska zemlja u koju se može dolaziti, a ne samo odlaziti", kazao je Rimac.
"Firme ne mogu biti konkurentne. Ne volim govoriti što bi Vlada trebala raditi, to mi je na razini birtijskih priča jer malo nas zna o tim stvarima. Naručio sam studiju koju radimo s vanjskim firmama da bih mogao formirati mišljenje. Hoću shvatiti što su druge zemlje radile dobro, a mi krivo, da pokažemo što autoindustrija traži i pokažemo što Hrvatska treba napraviti da bi privukli autoindustriju tu", tvrdi Rimac.
Hrvatski inovator danas je ostvario i jedan od najvećih poslovnih uspjeha u karijeri. Naime, Rimac objašnjava kako je za njega veliko priznanje što je Porsche kupio 10 posto dionica njegove kompanije. "Porsche je firma koja je tehnološki među najjačima u svijetu. Uvijek su razvijali vlastite sustave, uvijek su investirali u svoju firmu osim dvije male investicije u appove, mobitele. To nam je ogromna stvar da je Porsche investirao u nas i hoće da im pomažemo u elektrifikaciji i hibridizaciji njihovog proizvodnog portfelja. To će za firmu puno značiti i u drugom smjeru, da će nam jako pomoći doći do toga da možemo proizvoditi veće količine.
Radimo i sa drugim proizvođačima, Renaultom, Jaguarom i drugima čije ime ne možemo reći. Sa Porscheom možemo imati duboku suradnju. A kroz njih, naravno pošto su članica Volkswagen grupe koja je najveći proizvođač automobila na svijetu, nam se otvaraju i druga vrata", kazao je Rimac.
Nedavno je i najavio kao će pored Zagreba graditi novu veliku tvornicu, a objašnjava kako je prostor potreban zbog povećanja radnih kapaciteta. "Sada imamo 400 ljudi. Od 1.1. ove godine zaposlili smo 130-140 ljudi. Namjeravamo nastaviti s rastom. Najveći problem nam je prostor. Za razvoj i testiranje morat ćemo imati više prostora.
Jedna od investicija je gradnja novog kampusa sa proizvodnim pogonima. To ćemo raditi u blizini Zagreba. To će biti investicija od 100 milijuna eura na koju ćemo raditi dokapitalizacije. Planiramo za 2-3 godine da bude preko 1000 zaposlenika, 1200 to nam je plan. Ne samo u Zagrebu ali želimo da srce firme ostane tu", kazao je.
Rimac je nedavno izjavio da je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja u Europi koja ima slabu autoindustriju, a objašnjava i zašto je tome tako. "Danas se zemlje i tvrtke natječu jedna protiv druge. Kad firme traže lokacije za investicije gledaju pokazatelje i što te zemlje njima nude. To je jedna od stvari koju želimo saznati kroz istraživanja koja radimo, da nam bude jasno zašto je to tako.
Sada je to maglovito, mislimo da smo loši, na rang listama smo na dnu i to je deprimirajuće. Možda po nekim pokazateljima jesmo, a po drugima nismo bolji. Zato se hoću odmaknuti od birtijskih priča i staviti podatke na stol. Znam da je nedavno išla investicija velike njemačke firme u jugoistočnu Europu gdje se otvarao pogon za proizvodnju sustava za električne aute. Imali su listu od 15 zemalja i na njoj nije bila Hrvatska. Hoću shvatiti zašto je to tako i zašto nas od početka nisu uzeli u obzir", kazao je Rimac.