Novinari portala RiječanIN pokušali su izbrojati i fotografirati što se sve u Rijeci i bližoj okolici gradi. I nije im bilo nimalo jednostavno!
Investitori mnogobrojnih radova su država, Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka i privatni investitori, često i isprepleteni, odnosno udruženi u nove projekte zajedničkim snagama. Još jedna dobra strana priče – jako puno investicija potpomognuto je EU-fondovima!
Neki građani ovoh dana prigovaraju kako se "ponovno sve radi ljeti i ponovno je sve raskopano", no treba znati da ljeti uistinu znatno opada intenzitet prometa gradskim i prigradskim prometnicama tako da odabir ovoga razdoblja za radove ima itekako smisla. Plus, i skoro je najvažnije, ljeti ipak imamo najmanje kišnih dana, znači najviše raspoloživog vremena za obavljanje građevinskih radova!
Stoga, strpljeni-spašeni, izvršenjem ovih radova i dovršenjem svih vrijednih investicija Rijeka će ipak izgledati potpuno drugačije i disati novim plućima.
1. Hotel Hitlon/Resort Costabella
Resort Costabella, čija je izgradnja započela prije dvije godine, bit će kapaciteta 198 smještajnih jedinica u hotelu i vilama – 132 sobe u hotelu i 66 smještajnih jedinica u vilama, svi će imati balkone ili terase te pogled na Kvarnerski zaljev!
2. Kompleks Benčić
U sklopu projekta Europske prijestolnice kulture u kompleksu Benčić grade se Dječja kuća, nove zgrada Muzeja grada Rijeke i Gradske knjižnice, a u kojeg je već preselio Muzej moderne i suvremene umjetnosti.
3. Poslovni kompleks -Škurinje
4. Krešimirova ulica
24. lipnja započeli su radovi na rekonstrukciji Krešimirove ulice koji obuhvaćaju izgradnju novog kolektora otpadnih voda, vodovoda i ostale infrastrukture. Predviđeni rok dovršenja radova je 12 mjeseci.
5. Orehovica – Ulica Kačjak
U ulici Kačjak od 2. srpnja se polaže energetski kabel. Tvrtka Valard Zagreb/Valard Construction LP – dio grupacije Quanta Services započinje s realizacijom projekta "Izgradnja kabelske veze 110KV TS SUŠAK – TS TURNIĆ, Dionica – TS Sušak – čvor Orehovica", priopćeno je iz tog poduzeća. Investitor gradnje je Hrvatski operator prijenosnog sustava (HOPS).
Radit će se na polaganju energetskog kabela u sjeverni kolnik ulice Kačjak.
6. Brajdica
Rekonstrukcija željezničkog kolodvora Rijeka – Brajdica i izgradnja intermodularnog terminala, zajedničkog projekta Lučke uprave Rijeka i HŽ Infrastrukture, vrijedna je ukupno 35,5 milijuna eura.
Riječ je o projektu "Razvoj multimodalne platforme u luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata", koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF) s 85 posto ili 30,2 milijuna eura.
Partneri u projektu su Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura, a nadzorno tijelo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Ugovor o izvođenju radova potpisan je u travnju 2018. sa zajednicom ponuditelja koju čine Kolektor Koling i Euro-Asfalt. Radovi vrijedni oko 221 milijun kuna su počeli u kolovozu 2018.
Završetak projekta očekuje se u prosincu 2020. kada se očekuje završetak i ostalih šest infrastrukturnih projekata, sufinanciranih iz CEF programa, koje provodi Lučka uprava Rijeka s partnerima.
To su modernizacija željezničke infrastrukture i izgradnja novih intermodalnih kapaciteta na novom kontejnerskom terminalu na Zagrebačkom pristaništu, rekonstrukcija pristaništa za generalne terete u bazenu Raša, implementacija informatičkog sustava lučke zajednice Port Community System te radovi na produbljenju južnog veza na kontejnerskom terminalu na Brajdici. Ukupna vrijednost svih sedam projekata je 132,8 milijuna eura.
7. Zagrebačka obala
Projekt "Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačko prostanište" potpisali su ovih dana kao investitori Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka i Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, s izvođačem radova, slovenskom tvrtkom SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana koju je predstavljao Tine Svoljšek.
Ugovor se odnosi na rekonstrukciju teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnju intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali, što obuhvaća rekonstrukciju i produljenje dvanaest kolosijeka i izvlačnjaka na kolodvoru. Na samom terminalu bit će izgrađena četiri kolosijeka, duljine 400 metara na novoizgrađenom terminalu, te dva kolosijeka za portalne dizalice ternminala.
8. Rekonstrukcija ulaza u željeznički tunel Sušak
Radovi na izgradnji novog "izvlačnjaka" u tunelu Sušak i rekonstrukciji ulaza u željeznicki tunel Sušak na Pećinama izvode se u sklopu projekta "Razvoj multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata" Hrvatskih željeznica u suradnji s Lučkom upravom Rijeka.
Za potrebe Projekta dodijeljeno je 35,5 milijuna eura (oko 267 milijuna kuna) i s 85 posto sufinancira se sredstvima Europske unije iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF). Partneri u projektu su Lučka uprava Rijeka kao koordinator i HŽ Infrastruktura d.o.o. kao korisnik, a izvođač radova je zajednica ponuditelja Kolektor Koling d.o.o. i Euro-asfalt d.o.o.
9. Rekonstrukcija Stadiona HNK Orijent 1919 na Krimeji
Na Krimeji su počeli dugoočekivani radovi na uređenju Orijentova stadiona za Drugu HNL. Nakon obavljenog javnog natječaj Grad Rijeka pronašao je izvođača radova koji vrijede oko milijun kuna kako bi Orijentov stadion bio uređen u skladu s drugoligaškim standardima.
10. Investicije građana odnosno grupa stanara u obnovu fasada
Rijeka prednjači među hrvatskim gradovima i po broju novouređenih fasada odnosno započetih obnova postojećih fasada. I po tome je Rijeka u vrhu, piše portal RiječanIN.