LET 3: Živa pička (Dallas)
Ako vam je, kao što je slučaj s potpisnikom ovih redaka, ispaljivanja čepova iz guzica i sličnih šokova za malograđane navrh glave, CD inačica nedavno objavljenog koncertnog DVD-a najbolje je što možete dobiti od Leta 3.
Kad zanemarimo navedene trikove shvačamo da su na dva uvrštena koncerta spaljeni riječki rokeri zvučali izuzetno moćno i usvirano te na jednom mjestu prikupili sve hitove još od rane himne "Izgubljeni", preko "Kontinentia" i vječnog "Vjernog psa" pa sve do novijih uspješnica tipa "Dijete u vremenu".
Primjetno je, međutim, i da je autorska razina grupe padala s godinama, što su manje ili više uspješno pokušavali kompenzirati suludim medijskim eskapadama. Parodiranje turbofolka danas sve češće prikriva činjenicu da Prle i Mrlja više ne mogu zakucati komad vrhunskog rock'n'rolla kao što je bila "Pokvarena žena" pa možemo zaključiti kako je u njihovom slučaju zafrkancija postala mnogo važnija od glazbe.
Drugim riječima, "Tazi tazi" i "Mamne baneta" su nedvojbeno zabavne, ali se nikad neće moći mjeriti s "Fuck Famiglia" ili "Ne trebam te" pa odluku da na predstojećem Mars festivalu (Tvornica, 18./20. rujan) sviraju samo pjesme s prva dva albuma u svakom slučaju treba pohvaliti.
WHITNEY HOUSTON: I Look To You (Arista/Menart)
U sedam godina diskografske stanke ultimativna pop-diva prethodnih dekada borila se s ovisnošću, mužem zlostavljačem i potpunom propašću svoje karijere. Taman kad smo pomislili kako je priča o Whitney Houston okončana bez "happy enda", dočekale su nas najave o snimanju povratničkog albuma.
"I Look To You" je konačno vani i, uzmemo li u obzir spomenuto, činjenica da je sasvim solidan predstavlja zaista prvorazrednu senzaciju. Sve na njemu posloženo je kao u najboljim danima, što prvenstveno znači da vam je svojim glasovnim mogućnostima, barem na studijskim snimkama, i dalje u stanju oduzeti dah.
Nadalje, njene vokalne akrobacije još uvijek su puno efektnije u soul baladama ("Call You Tonight") nego u neodisco poskočicama kao što je "Nothin' But Love". Zanimljiv eksperiment izveden je u uvodnoj "Million Dollar Bill" koja starta funk linijom kao preuzetom iz nekog blaxploitation filma, no Whitney i njeni suradnici ipak nisu imali hrabrosti otići do kraja pa su je vrlo brzo vratili u mirne vode radiju prilagođenog popa.
Da ne duljimo, "I Look To You" omogućio je posrnuloj divi i više nego dovoljno argumenata za uvjerljiv povratak premda joj vjerojatno neće osigurati "vojsku" novih fanova. Oni koji su je voljeli dosad, međutim, neće biti razočarani.
NOAH AND THE WHALE: The First Days Of Spring (Mercury)
Svima koji ne mogu dočekati novo izdanje Tindersticksa londonski chamber pop kvartet Noah and the Whale poslužit će kao upravo savršeni nadomjestak.
Sličnost između ovih bendova ide to te razine da im čak i vokali zvuče gotovo identično, dok ih u instrumentalnom smislu razdvajaju tek natruhe neopsihodelije koje su mladi Londončani skinuli s ploča Mercury Reva i Flaming Lipsa.
Najveći otklon od te formule izveden je u Waitsovski ekscentričnoj "Love For An Orchestra" koja u slušatelju ipak ne uspjeva ugasiti želju da ih jednom čuje odvrnutih distorzija i umanjenih pretenzija.
Baš poput svog prethodnika, "The First Days Of Spring" glazbeni je ekvivalent kišnog jutra prepun glazbene melodrame uz iskreno tužne jecaje gudača i stihove koje bi u svojim oproštajnim pismima mogli citirati i samoubojice.