Pogled na metropolu u kojoj i dalje dominiraju dizelaši i benzinci puca iz ureda koji bi to htio promijeniti. Iz Fonda za zaštitu okoliša stižu novi poticaji za kupnju električnih automobila.
"Moram upozoriti građane da su sredstva ograničena, što znači da je potrebno imati svu dokumentaciju koja će biti javno objavljena barem 20 dana prije samog natječaja. Međutim, oni mogu slobodno pogledati i staru dokumentaciju, od prošle godine, obzirom da će sadržaj biti vrlo sličan, ako ne i identičan", kazao je Dubravko Ponoš, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Uz potporu pad cijena pojedinih vozila
Ovo je iznos maksimalnih potpora koje se mogu dobiti: 80.000 za osobni automobil, 20.000 za električne skutere i moticikle, 5000 kuna za električne bicikle, koji su lani bili hit.
Oni koji ugrabe poticaje za automobile, VW e-up ne bi platili sadašnjih 205, već 125 tisuća kuna, Nissan Leafu bi cijena sa 276 pala na 196, Renault Zoeiu sa 256 na 176, opremljeniji BMW i3 ne bi koštao 315, već prihvatljivijih 235 tisuća kuna, a jako popularnom električnom smartu u osnovnom izdanju cijena bi se sa 176.00 smanjila na 105 tisuća kuna.
134 građana uspjelo ugrabiti poticaje i kupiti aute
U autokući u kojoj smartove prodaju, prvi glas o tome da poticaji uskoro stižu- došao je od nas. Nikakvu službenu obavijest nisu dobili, što i drugim autokućama predstavlja velik problem kod narudžbi. jer električne se aute dugo čeka dok prođu put od narudžbe preko salona do samog kupca.
"Mi procjenjujemo minimalno da bi nam trebalo 6 do 9 mjeseci da naručimo vozila kakva kupci žele i da ih onda isporučimo u navedenim rokovima. Mi sada, ako se stavi kratak rok za isporuku od 6 mjeseci, praktički nećemo biti u mogućnosti isporučivati vozila kupcima s poticajima", tvrdi Davorin Tomičić iz tvrtke Mercedes Hrvatska.
134 građana lani je uspjelo ugrabiti poticaje i kupiti aute. I to doslovno ugrabiti - jer natječaj je bio gotov za nekoliko sati. Ako među sretnicima želite biti i vi, morate biti spremni. Odabrati koji model želite, za njega imati ponudu i prijaviti se čim natječaj krene. Tad vrijedi pravilo najbržeg prsta.
Logistika je veliki problem
Zanimljivost za ovu godinu je i natječaj za punionice koje mogu graditi tvrtke. Bilo koje, čak i primjerice - frizerski salon koji želi da dame pune automobile dok su na šišanju, moći će dobiti do 200.000 kuna poticaja.
"Velik je interes tvrtki, to je sad stvar prestiža i komprativne prednosti. Velik je broj upita, na dnevnoj bazi imamo do desetak upita, tako da ćemo i taj poziv staviti uz onaj za električna vozila", tvrdi Ponoš.
A punjenje auta je i dalje uglavnom gnjavaža. Mjesta za brzo
punjenje na parkiralištu gradskog poglavarstva su zauzeta i ovaj
se auto okreće. Sve to bez velikog stresa promatra i Marko,
novinar koji je primijetio da je rutina vozača električnih
automobila
poso, kuća, punionica. Ponekad birtija, dok čekaju da se auto
napuni.
"Postoji cijela sekta ljudi koji ovdje dolaze, putuju, dobro se poznaju, neki si čak pomažu pa si sai prespajaju automobile. Ja trenutno nemam taj problem jer trenutno radim, zapravo testiram novi električni auto na tržištu, pa sam išao provjeriti brze punionice po Zagrebu", kazao je Marko Tomac, urednik časopisa Auto motor i sport.
Novi natječaj za najkasnije dva mjeseca
Infrastruktura u Hrvatskoj je i dalje velik problem.
"Da kupite random auto, a živite u Mamutici u Novom Zagrebu i tražite svoj punjač, to neće samo tako ići. Logistika je problem", tvrdi Tomac.
Često se netko priključi na punjač i nema ga satima jer ima besplatno parkirno mjesto. No, to su sve slatke muke onih koji uspiju doći do električnog auta, najbolje uz poticaje. Za njih će uskoro krenuti poziv, a sam natječaj trebao bi se dogoditi za najkasnije dva mjeseca.