RASPRAVA O BLOKADI RATNIH AVIONA JE PROMAŠENA: /

Kad vidite što smo sve mogli kupiti za tu lovu, bit će vam jasno zašto

Image

Republika Hrvatska kupnjom izraelskih aviona planira potrošiti čak 500 milijuna dolara. Posao je trenutno zastao, a mi vam donosimo popis u što je sve Hrvatska mogla pametnije uložiti

10.12.2018.
18:04
VOYO logo

Iako je sve bilo dogovoreno između Republike Hrvatske i Izraela oko kupnje polovnih aviona u vrijednosti oko 500 milijuna dolara, objavljeno je kako SAD-e blokira kupnju i ne dopušta Izraelu prodaju aviona Hrvatskoj te od Izraela jasno traži ispunjavanje svojih tehničkih uvjeta za odobrenje prodaje.

I dok ministar obrane Damir Krstičević ističe kako Hrvatska nije dobila službenu potvrdu, američki veleposlanik u Hrvatskoj Robert Kohorst istaknuo je kako to ponavljaju posljednje dvije godine i kako će dobiti odobrenje nakon što Izrael prihvati tehničke zahtjeve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponukani iznosom od 500 milijuna dolara koje će Hrvatska uložiti u polovne avione, napravili smo mali popis stvari koje bi Hrvatska mogla imati za taj iznos koji preračunat u kunama iznosi 3,24 milijarde kuna.

Image
JE LI KRSTIČEVIĆ LAGAO O AVIONIMA? /

'Rekao mi je da dođem kod njega i da će mi pokazati izvješće. Sada se ispostavilo da toga nema'

Image
JE LI KRSTIČEVIĆ LAGAO O AVIONIMA? /

'Rekao mi je da dođem kod njega i da će mi pokazati izvješće. Sada se ispostavilo da toga nema'

27 modernih osnovnih škola

Troškovi za izgradnju prve nove osnovne škole sagrađena nakon 25 godina u Splitu, OŠ ‘Žnjan - Pazdigrad’ za koju je ministrica Blaženka Divjak na otvorenju istaknula da je osnovna škola objekt za 21. stoljeća, iznosi 120 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Navedena škola ima 20 moderno opremljenih učionica, dvoranu, a još i sportsko igralište na krovu dvorane.

Za 3,2 milijarde kuna Hrvatska je mogla imati izgraditi čak 27 osnovnih škola.

Image

Photo: Miranda Cikotic/PIXSELL

Tri gigantske bolnice

Sveučilišna bolnica koja nikada nije bila izgrađena, a za koju su Zagrepčani godinama izdvajali, trebala je imati najveću dječju bolnicu. Ministar zdravstva Milan Kujundžić u srpnju je prošle godine gostujući u emisiji Nedjeljom u dva izjavio da bi Hrvatska trebala napraviti Sveučilišnu bolnicu u koju bi se prvo uselila dječja bolnica za tri godine, a za deset godina bi se preselile i neke druge zagrebačke bolnice poput Merkura, Vinogradske, Draškovićeve, Petrove i Klaićeve.

Izgradnja dječje bolnice iznosila bi 130 milijuna eura, tj. oko 962 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za 3,25 milijardi koje će biti utrošene u polovne avione kako bi se revitaliziralo hrvatsko zrakoplovstvo Hrvatska je mogla izgraditi tri dječje bolnice i još bi ostalo viška. Uzevši u obzir da iznos nismo umanjili za iznose koje bi država mogla dobiti iz europskih fondova tu bi se vjerojatno moglo napraviti i više.

Image

Photo: Jurica Galoic/PIXSELL

VELEPOSLANIK SAD-A REKAO ZAŠTO BLOKIRAJU PRODAJU AVIONA: ‘Malo sam iznenađen što uopće imamo zastoj’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

500 vrtića

U Sisku prije samo nekoliko dana objavljeno je kako kreće izgradnja dječjeg vrtića za 6,5 milijuna kuna.

Novi objekt vrtića bit će prizemnica s četiri odgojne skupine, od čega će dvije biti jasličke, kapaciteta 80 djece. U sklopu vrtića bit će uređena i višenamjenska dvorana, za sportske i druge priredbe, površine oko 80 četvornih metara.

Kada bi Hrvatska uložila 3,25 milijardi u izgradnju vrtića, mogla bi ih izgraditi čak 500 vrtića. U ovom trenutku, možda ne postoji potreba za izgradnju 500 vrtića diljem zemlje, ali mnogi vrtići diljem Hrvatske imaju premale kapacitete s obzirom na broj djece. Važno je napomenuti kako je izgradnja vrtića i demografska mjera te ulaganje u budućnost. Zanimljivo, ovaj projekt sufinancira američka vojska.

Image

Photo: Nikola Cutuk/PIXSELL

INVESTICIJA U BUDUĆNOST HRVATSKE: Američka vojska s 4,5 milijuna kuna financira izgradnju dječjeg vrtića u Sisku

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnja terminala

Nakon tri godine izgradnje 2017. otvoren je novi putnički terminal Međunarodne zračne luke Zagreb koji je vrijedan više od 300 milijuna eura. S obzirom na kontinuirano povećanje putnika i Zagreba kao sve poznatije turističke destinacije, mnogi su jedva dočekali otvorenje novog terminala koji bi trebao značajno pridonijeti rastu.

Umjesto kupnje polovnih aviona, Hrvatska je mogla izgraditi još jedan terminal i još bi ostalo novca da se terminal proširi s dodavanjem karusela za sortiranje prtljage u prostoru sortirnice i kongresnog hotela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Photo: Igor Soban/PIXSELL

Pelješki most

Dugo sanjani Pelješki most čiju će prvu faze izgradnje izvoditi kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation koštat će 2,08 milijardi kuna.

Kao projekt od iznimnog strateškog značaja za zemlju, njegova ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura.

Umjesto polovnih aviona za koje se još uvijek ne zna hoće li ih Hrvatska moći kupiti, mogli smo izgraditi još jedan Pelješki most i još bi ostalo u državnom proračunu za dodatne projekte.

Image
Foto: PIXSELL, Grgo Jelavic

Deset rotora poput onog u Zagrebu

I dok Zagrepčani strahuju od zatvaranja remetinačkog rotora, najavljeni prekid prometa označit će početak druge i ujedno posljednje faze 300 milijuna kuna vrijednog projekta rekonstrukcije toga prometnog čvora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz smjera Jadranske avenije sagradit će se cesta uz sami savski nasip, a druga prometnica ići će iz Avenije Dubrovnik pa po zelenoj površini i parkiralištu Zrinjevca. Obje ceste imat će izlaz na Jadranski most, kao i na spojnicu kojom će se povezati istok i zapad, odnosno Jadranska i Avenija Dubrovnik.

Za 3,25 milijardi kune moglo bi se izgraditi čak 10 rotora kakav se planira u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Modernizacija hrvatskih željeznica

I dok su hrvatske željeznice postale za većinu građana sinonim za sporost i posljednja opcija ako se mora ići negdje, u planu je njihova modernizacija čija bi ukupna vrijednost iznosila 2,3 milijarde eura što je oko 17 milijardi kuna od čega najveći dio će biti sufinanciran predviđeno najvećim dijelom iz EU-ovih fondova.

S obzirom na sve veću važnost željezničkog prijevoza i naglasak koji brojne zemlje upravo stavljaju na njega, ulaganje 3,25 milijardi kuna bi bilo i više nego značajno pogotovo za manja mjesta koje ovise o željeznici.

Image
Foto: Pixsell

Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Vlada je mogla i smanjiti poreze ili nekom drugom mjerom rasteretiti građane, poduzetnike i gospodarstvo, pa 500 milijuna dolara umjesto u avione potrošiti za krpanje proračuna.

Imate li vi nekih ideja na što se bolje mogao potrošiti ovaj novac? Napišite nam u komentarima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo