Pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak izrazila je zatečenost dokumentom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta po kojem se djeci s teškoćama u razvoju ograničava mogućnost izbora obrazovanja za veliki broj zanimanja.
U dokumentu je naveden popis zdravstvenih kontraindikacija srednjoškolskih obrazovnih programa u svrhu upisa u I. razred srednje škole, a po njemu gluhe osobe, te osobe s težom nagluhosti ili s teškoćama govora ne bi mogle raditi gotovo niti jedan posao, upozorava pravobraniteljica u priopćenju.
Nepoznato čak i profesorima rehabilitatorima
Tako su za daljnje školovanje definirana ograničenja gotovo svima koji nemaju "uredan vid, sluh, njuh, koštano-mišićno tkivo ili imaju oštećenje sluha u govornom području", ističe Slonjšak i dodaje da su terminologija, opisi stanja i kontraindikacija u dokumentu nepoznati čak i profesorima-rehabilitatorima.
Prihvaćanje različitosti i prilagođavanje okoline osobama s invaliditetom je civilizacijsko pitanje
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta očito je zaboravilo na alternativne oblike komunikacije, potporne tehnologije za slijepe ili osobe u invalidskim kolicima, koji se djeci s teškoćama osiguravaju u osnovnim školama, zaboravilo je da je prihvaćanje različitosti i prilagođavanje okoline osobama s invaliditetom civilizacijsko pitanje, a onda i pitanje u domeni Zakona o suzbijanju diskriminacije, ističe Slonjšak.
Pravobraniteljica podsjeća da je nedavno predstavljen Prijedlog zakona o hrvatskom znakovnom jeziku i drugim sustavima komunikacije gluhih i gluhoslijepih osoba u Hrvatskoj.
Onemogućavanje obrazovanja za zapošljavanje
Danas kad Ministarstvo rada i mirovinskog sustava propisuje kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom, drugo ministarstvo u toj istoj Vladi donosi dokument kojim se osobama s invaliditetom onemogućava obrazovanje za zapošljavanje, ističe Slonjšak.
Podsjeća da je podrška osobama s invaliditetom obaveza svih te da je donositelj takvog dokumenta trebao okupiti radnu skupinu koja poznaje invaliditet u kontekstu socijalnog modela i energiju usmjeriti na definiranje svih mogućnosti i oblika podrške djeci s invaliditetom