BRUXELLES - Najvažnija pretpostavka za izgradnju Pelješkog mosta, "projekta svih projekata", ispunjena je u srijedu odlukom Europske komisije o sufinanciranju u visini od 357 milijuna eura, a izgradnja samog mosta trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova.
Odluku o prihvaćanju financiranja projekta potpisale su u srijedu u sjedištu Europske komisije u Bruxellesu povjerenica za regionalnu politiku Corina Cretu i ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac.
Više pročitajte ovdje:
>> Tko čeka, taj dočeka: Komisija odobrila sredstva EU-a za gradnju Pelješkog mosta u Hrvatskoj
>> Butković o Pelješkom mostu: 'Ovo je najvažniji infrastrukturni prometni projekt'
"Ovo je veliki povijesni trenutak za našu zemlju, najveći projekt koji je ikada financiran iz europskih fondova u Hrvatskoj", izjavila je ministrica Žalac nakon potpisivanja.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao je da je ovo "projekt svih projekata", koji prelazi značenje običnog projekta kojim se rješava određeni prometni problem".
"Most je objekt od strateškog značenja za Hrvatsku", rekao je Mihotić.
Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju novog mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu. Njime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija i ostatak zemlje. To će olakšati neometan protok roba i ljudi, posebice tijekom vrhunca turističke sezone. Ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a bez PDV riječ je o iznosu od 420 milijuna eura, od čega EU sufinancira 85 posto.
Ministrica Žalac je za sljedeći tjedan najavila potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje i Hrvatskih cesta, koje su investitor projekta.
"Ovime su ispunjeni svi koraci za realizaciju našeg projekta. Očekujemo sklapanje ugovora s izvođačima i početak radova već u jesen ove godine i očekujem da ćemo ga otvoriti 2021., što će biti početak novog života za stanovnike našeg juga", rekla je ministrica Žalac.
Državni tajnik Mihotić je pojasnio da je za realizaciju glavnog dijela projekta, izgradnju samog mosta, predviđeno 36 mjeseci od početka radova.
Most je visok 55 metara i dug 2,4 km te će imati četiri prometna traka.
EU financira i gradnju popratne infrastrukture poput pristupnih cesta, uključujući tunele, mostove i vijadukte te obilaznicu kod grada Stona duljine 8 kilometara i radove na poboljšanju postojeće ceste D414. Očekuje se da će radovi završiti tijekom 2022.
Sada je u tijeku druga faza natječaja za izvođače radova, koja je započela 31. svibnja a završava 17. srpnja. Prije toga obavljena je prva faza pretkvalifikacija iz koje je proizišlo osam tvrtki koje sada daju obvezujuće financijske ponude.
"Očekujemo da će se svi uvjeti za izgradnju mosta stvoriti do kraja godine", rekao je Mihotić.
Povjerenica Cretu je istaknula da do današnje odluke ne bi došlo da nije bilo "dobrog i zrelog projekta".
Ona je također zahvalila i vlastima Bosne i Hercegovine, s kojima se Komisija konzultirala u vezi s ovim projektom.
"Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u EU koji se posljednjih godina financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj", rekla je.