Ima 41 godinu, stekao je diplomu više ili visoke škole u inozemstvu, zarađuje dvije do tri tisuće eura mjesečno, vozi dobar automobil i najradije se opušta na moru i zabavama. Ne, nije ovo oglas za poželjnog neženju, nego profil prosječnog inozemnog gosta u Hrvatskoj, koji kod nas dolazi s obitelji, i to više godina zaredom, pokazala su istraživanja Instituta za turizam, piše Slobodna Dalmacija.
Naime, često se događa da je naša turistička ponuda prilagođena nekom trenutnom trendu ili dojmu, potpuno ignorirajući činjenice o tome kakvi su nam zaista gosti i što oni traže na odmoru kod nas.
Solidno situirane obitelji u srednjim godinama od 40 do 60 čine čak dvije trećine naših turista, pokazala su istraživanja, a više od polovice njih ima iznad tri tisuće eura mjesečnih prihoda. Udio takvih gostiju posljednjih se godina povećava, baš kao i onih s fakultetskim obrazovanjem. Oni su vjerni Hrvatskoj u kojoj je polovica njih bila već više od dva puta, no istovremeno raste i broj novih gostiju, dodaje Slobodna Dalmacija.
Daleko najviše gostiju dolazi nam iz Njemačke, unutar koje najviše turista na Jadran stiže iz Bavarske (oko 600 tisuća), a njihov najvažniji cilj na putovanju u Hrvatskoj jest pasivni odmor i opuštanje, ali je zabava na visokom mjestu njihovih prioriteta.
Turisti, koji dolaze u Hrvatsku, najčešće su je odabrali temeljem prijašnjeg iskustva ili internetskih informacija. Internet je izvor informacija za oko 80 posto naših gostiju, bez obzira na to traže li informacije o smještaju, ponudi, događanjima ili zabavi.
Naši gosti prosječno troše 66,36 eura (po lanjskim podacima), a od toga 36 eura na smještaj te 12 eura na hranu i piće. Za kupovinu ostavljaju 9,5 eura, a za zabavu 3 eura. Na kulturu su spremni u prosjeku potrošiti manje od jednog eura, baš kao i za izlete i ostalu ponudu, dodaje Slobodna Dalmacija.