Mario je suprug za poželjeti jer za suprugu u salonu traži novi automobil. Cijena automobila je 133 tisuće kn, a pola novca skupio je od prodaje starog automobila, pola će na kredit, a žena će u novom automobilu na posao.
"Bitno mi je prije svega da je auto kvalitetan i bitno mi je da malo troši", izjavio je Mario Smiljanić, Zagreb.
Kad je u pitanju kupovina novih automobila troši se sve više. U
prvih pet mjeseci ove godine prodalo se 20 143 automobila, 19,5
posto više nego u istom razdoblju lani.
Najpopularnija marka u prvom dijelu godine i dalje je
Volkswagen, a najpopularniji model Golf.
Mjesečno se u Hrvatskoj proda 200 ovakvih automobila.
Volkswagen u prodaji osobnih vozila -
slijede Opel, Renault, Škoda pa Ford, koji zajedno drže gotovo
polovicu tržišta.
"Najveći možda porast i jesu generirale rent-a car firme, ne samo u Fordu nego i kod drugih konkurenata u Hrvatskoj, s tim da se osjeća ipak određeni pomak i fizičkim osobama", kazao je Domagoj Burić, direktor prodaje Forda.
No u znatno manjoj mjeri nego što je raslo tržište. Podaci Promocije Plus kažu da čak 72 posto novih automobila kupuju pravne osobe! Rastu ove godine pridonijela je i isporuka hibridnih vozila prodanih lani uz državne poticaje.
"Fizičke osobe su nešto u porastu, no samo oni koji, ajmo reći imaju novaca, nema više kredita toliko. Ljudi se boje, opekli su se prije par godina i to je stalno u padu, kod nas je to možda 4-5 posto prodaje na kredit", poručuje Igor Barković, voditelj prodaje Toyota centar Zagreb.
Dotad cvjeta tržište rent-a cara. Neslužbeni podaci kažu - svaki drugi automobil prodan u prvom dijelu 2016. - kupile su rent-a-car tvrtke.
"Turisti kad dođu u Hrvatsku moraju se u nečemu vozit, potražnja je postala sve veća i veća, rent a car je postao jako dobar biznis i biznis koji je zaokružen kao cjelina, jer ti automobili se nakon 6-9 mjeseci, godinu dana prodaju fizičkim osobama kao rabljeni automobili", dodaje Kristijan Tićak, urednik Auto motor i sport.
Osim toga građani od ulaska u Europsku uniju sve više kupuju rabljene automobile u inozemstvu. Ipak proizvođači se nadaju da će tržište nastaviti rasti barem do polovice onog gdje je bilo rekordne 2008. kad se prodalo skoro 90 tisuća automobila.