Iako vlasti tvrde da je za protupožarnu sezonu sve spremno, od 11 vatrogasnih aviona leti njih osam - četiri Canadaira 415 i četiri AirTractora 802.
Kruže fotografije kanadera u punom požarnom naletu, dok se intenzivno dimi iz desnog motora. Dramatična fotografija nastala je u trenutku izbacivanja vodene bombe. Dim je bio gust i intenzivan.
Izvor: Nikša Stipaničev / Cropix
Srećom, fotografija odražava samo taj jedan trenutak u kojem je tehnika zakazala uslijed nenormalnih atmosferskih uvjeta - zraka punog čađe i iskri kroz kojeg je prošao motor na krilu koje je u desnom zaokretu bilo bliže plamenu.
Mlazni motor kanadera u smislu sagorijevanja funkcionira isto kao i četverotaktni motor automobila. Ima usis, kompresiju, sagorijevanje i ispuh, samo što se ovi procesi u mlaznom motoru ne smjenjuju u vremenu nego se kontinuirano odvijaju u turboelisnom motoru Pratt&Whitney 123 AF kojima su opremljeni kanaderi ovog tipa.
Motor funkcionira tako da na prednjoj strani kompresorska turbina sabija zrak u gorioniku. Gorivo i komprimirani zrak čine gorivu smjesu koja se širi a njen mlaz pokreće turbinu koja je preko reduktora povezana s elisom. Iako su putnici našeg nacionalnog avio prijevoznika pomalo sumnjičavi kad sjednu u avion s dvije velike elise, treba znati da su ovakvi turbo-elisni motori, slični ovome na kanaderu, efikasniji na malim i srednjim visinama i brzinama nego što bi to bio jednako snažan mlazni motor bez elise.
Radi se o provjerenim i robusnim motorima, no kanaderi lete pod velikim opterećenjima i u uvjetima kad je zrak pun pepela, čađe, djelomično sagorjelih iskri, pa kad one prođu kroz motor, dođe do gustog crna dima.