Prije smjene trgovci H&M-a se igraju i pjevaju pjesme

4.7.2012.
9:23
VOYO logo

Hennes & Mauritz, kako nam je potvrdilo više izvora, na neobičan način stimulira radnike. Dužni su doći prije početka radnog vremena, ne samo da bi poslagali odjeću na police i pripremili trgovinu za početak radnog vremena, nego i da bi sudjelovali u raznim motivacijskim igrama i pjesmama.

Kako doznajemo, vrijeme provedeno na ovaj način plaćeno je i spada u osmosatni radni dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, zanimalo nas je i je li to praksa kakva se provodi i u Švedskoj, gdje je sjedište te velike tekstilne tvrtke, te daje li to kakve rezultate, ukoliko se radi o uobičajenoj praksi H&M-a.

"To nije nešto za što smo mi čuli da se radi i to nije uobičajena praksa u H&M-u. Većina trgovina ima startup sastanke prije otvaranja prodajnog mjesta i na njima se govori o prodaji prethodnog dana i informira se trgovce o drugim aktivnostima, poput kampanja, rasprodaja ili lansiranja kolekcija", navodi u odgovoru na upit Maja Nizamov iz odjela za odnose s javnošću i komunikacije H&M-a, stacioniranog u Beču i nadležnog za područje Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snažna korporativna kultura

Iz odgovora H&M-a nije razvidno jesu li u Hrvatskoj pripreme za rad te vrste pomogle poboljšanju poslovnih rezultata, povećanoj prodaji odjeće ili većem zadovoljstvu radnika i/ili kupaca.

"Cilj H&M-a je da bude dobar poslodavac u svim zemljama u kojima posluje. Predanost naših zaposlenika igra veliku ulogu u uspjehu H&M-a. Imamo snažnu korporativnu kulturu utemeljenu na brojnim vrijednostima koje opisuju način na koji želimo raditi. Naše vrijednosti su, među ostalima, držanje stvari jednostavnim, poduzetnički duh i stalno poboljšavanje", nabraja Nizamov.

Pregršt slobode

Zauzvrat, navodi ona, "kolegama u H&M-u dano je pregršt slobode da bi sami donosili svoje odluke i da bi preuzimali odgovornost".

Ističe da na globalnoj razini H&M svojim politikama nastoji pridonijeti raznolikosti, jednakim šansama za sve, te da se bori se protiv diskriminacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Treba motivirati plaćom i uvjetima rada'

Upitali smo predsjednicu Sindikata trgovine Dragicu Mišeljić za mišljenje o ovakvoj vrsti motiviranja radnika, odnosno je li čula da se takvo što provodi. Navodi da nije čula za ovu vrstu motiviranja, pa njenu pojavu tumači s aspekta djelatnosti.

"To je sigurno nova metoda motiviranja radnika u hrvatskoj trgovini. Smatram da bi poslodavci trebali prije svega prići radnicima s najuobičajenijom i najefektnijom metodom – poboljšanim uvjetima rada i većom plaćom. Onda bi svi pjevali. No, s obzirom na manjak broja zaposlenih u trgovini i ogroman broj zadataka koji su povjereni trgovcima, mislim da prostora i vremena za pjesmu nema. Oni bi prije trebali ridati od plača", komentira Mišeljić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se konkretno H&M-a tiče, Mišeljić nam kaže da ne može reći koliko su dobri poslodavci, jer u njihovim poslovnicama nemaju članove sindikata, time i informacije iz prve ruke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo