Tvrtka LNG Hrvatska objavila je u petak da je za nabavu plutajućeg terminala odnosno broda za uplinjavanje (FSRU) odabrala ponudu norveške tvrtke Golar Power Limited, koji je ponudio novu konverziju postojećeg LNG tankera u FSRU brod u vrijednosti od 159,6 milijuna eura, piše Tportal.
"Riječ je o LNG tankeru koji je proizveden 2005. godine i koji plovi pod imenom 'Golar Viking'. U trenutku isporuke brod će na lokaciju LNG terminala biti dopremljen iz brodogradilišta kao nova konverzija FSRU broda u skladu s najvišim tehničkim standardima i standardima zaštite okoliša i prirode", navodi se u objavi na internet stranicama tvrtke LNG Hrvatska.
Tvrtka je u postupku nabave "Plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU) te pružanje usluga upravljanja i održavanja FSRU-a" do isteka roka, 5. listopada u 14 sati, zaprimila tri ponude - norveškog Golar Power Limited, japanskog Mitsui O.S.K. Lines i grčkog Maran Gas Maritime Inc.
Ekonomski najpovoljnija ponuda
"Nakon pregleda i ocjene ponuda, povjerenstvo za otvaranje, pregled, ocjenu ponuda i odabir najpovoljnijeg ponuditelja ocijenilo je da je ponuda društva Golar Power Limited u potpunosti u skladu s uvjetima iz dokumentacije za nadmetanje te je prema kriteriju odabira ekonomski najpovoljnije ponude najbolje rangirana ponuda s najvećim ostvarenim brojem bodova", ističu iz tvrtke LNG Hrvatska, koja je u skladu s tim donijela odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude.
Kako se navodi u objavi LNG Hrvatska, ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta terminala (Open Season postupak), koji se zatvara 20. prosinca ove godine, te donošenju pozitivne investicijske odluke, "predviđeno vrijeme isporuke FSRU broda je u razdoblju od 30. rujna 2020. do 30. listopada 2020., a kako bi LNG terminal postao operativan 1. siječnja 2021. godine".
Iz tvrtke LNG Hrvatska najavljuju da će se po isteku roka za prigovor na donesenu odluku o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude, a koji završava 15. studenoga, pristupiti sklapanju ugovora o isporuci FSRU broda i ugovora o upravljanju i održavanju FSRU broda.
‘U skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Hrvatske’
"Navedeni ugovori nisu obvezujući te isti stupaju na snagu ovisno o rezultatima postupka obvezujućeg zakupa kapaciteta (Open Season postupak) koji se zatvara 20. prosinca 2018. godine i donošenju pozitivne investicijske odluke po završetku Open Season postupka", zaključuje se u objavi tvrtke LNG Hrvatska.
Po podacima iz današnje objave tvrtke LNG Hrvatska, odabrani FSRU brod spremničkog je kapaciteta 140.000 prostornih metara, s nominalnom kapacitetom regasifikacije UPP-a od 300.000 prostornih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina, a što je u skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Hrvatske, ističu iz LNG Hrvatska.
Radit će na principu mehaničkog čišćenja cjeloukupnog sustava
Kako objašnjavaju, ponuđeno tehničko rješenje regasifikacije UPP-a (pretvorbe prirodnog plina iz tekućeg u plinovito stanje) radit će u otvorenom sustavu na način da prilikom zahvaćanja i ispuštanja morske vode neće koristiti elektroklorinaciju (izdvajanje klora iz mora) za potrebe sprječavanja obraštanja sustava kroz koji prolazi morska voda, već će raditi na principu mehaničkog čišćenja cjelokupnog sustava u sklopu redovnog godišnjeg održavanja FSRU broda.
Iako se sukladno tehničkim standardima prilikom rada takvih sustava koristi elektroklorinacija bez negativnih utjecaja na okoliš, LNG Hrvatska je s ciljem uvažavanja stava lokalne zajednice o neprihvaćanju upotrebe klora iz morske vode prilikom procesa regasifikacije UPP-a, dodatno bodovala rješenja koja omogućuju mehaničko čišćenje sustava od obraštanja koji nastaje u sustavu prilikom prolaska morske vode, ističe se u objavi.