Proizvodi TOZ Penkale ponovo pune police trgovina gdje ih nije bilo godinu i pol, jer su nestali gašenjem proizvodnje i otvaranjem stečaja te tvrtke, a za njihov povratak pobrinuo se novi vlasnik prepoznatljivog brenda hrvatskog inovatora Slavoljuba Penkale, piše Poslovni dnevnik.
Riječ je o tvrtki TOZ Penkala - Glinamol koja od nedavno posluje pod ovim imenom, odnosno donedavnoj tvrtki Glinamol-SD koja se i preimenovala nakon što je preuzela brend svog bivšeg poslovnog partnera.
Naime, bivši poslovni partner TOZ-a iskoristio je priliku na javnoj dražbi gdje mu je, kao trećem najpovoljnijem ponuđaču, pripala trgovačka roba, alat, strojevi te žigovi, a pokretnine, koje je Glinamol-SD platio 5,3 milijuna kuna, su po odluci prodavane u paketu. Investicija se dosad popela na 10 milijuna, a direktor tvrtke TOZ Penkala - Glinamol Luka Batur kaže da je dio pokriven vlastitim sredstvima (kao jamčevina), a dio kroz kredit.
Tvrtka je sklopila ugovor s nekoliko manjih kupaca, a potpisan je i ugovor o distribuciji s Narodnim novinama. "Zadovoljni rezultatima. Distribucija je solidno krenula kroz mrežu naših kupaca, a među njima vodeću ulogu imaju Narodne Novine na domaćem tržištu", rekao je Batur.
U relativno kratkom roku stavili su u funkciju strojeve za proizvodnju artikala iz školskog asortimana. Trenutno imaju 51 proizvod i šire asortiman. "Domaće tržište ima pozitivnu reakciju na povratak TOZ-ovih brendova. Nismo iznenađeni takvom reakcijom i bila je očekivana poznavajući njihovu snagu.
U organizaciji proizvodnje ključan je bio povratak TOZ-ovih radnika. Njihovo iskustvo i energija naših mladih kolega uspjeli su vratiti dobar dio sjaja po kojem je TOZ Penkala bio prepoznatljiv, a trenutno je angažirano 37 radnika od kojih je gotovo polovica starih tozovaca", rekao je Batur.
Napominje kako su uvidjeli da brendovi TOZ Penkale stari 80 godina imaju svoju veliku vrijednost i izvan domaćeg tržišta. Analizom vanjskih tržišta došli su do rezultata gdje će tvrtka bazirati izvoznu politiku asortimana.
Batur tvrdi kako na stranim tržištima postoji interes proizvode, a na prostorima bivše države ostvarili su za početak velike stvari. Tvrtka je ušla na tržište Makedonije, BiH, Kosova i Srbije te priprema ugovore sa Slovenijom, Albanijom, Mađarskom i Norveškom. Zakup je planiran na godinu-dvije, a u pripremi je i širenje te modernizacija poslovanja.
"Planiramo graditi vlastitu tvornicu TOZ-ovih proizvoda i opremiti je daleko modernijom tehnologijom. Zasad su nam u užem izboru dvije ili tri lokacije u okolici Zagreba. Kupnja nove tehnologije i gradnja nove tvornice dijelom će se financirati, vjerujemo, iz fondova EU, a dijelom vlastitim novcem. Još analiziramo koliko će nam novca ukupno trebati, ne želimo davati neutemeljene brojke. Za to ipak trebamo još malo vremena", objasnio je Batur.