POSTAJE MUZEJ: /

Brod 'Galeb' otegljen iz riječke luke u kraljevičko brodogradilište

Image

'Galeb' je otegljen iz Porto Baroša u riječkoj luci, gdje je bio privezan od sredine 2013. godine.

5.12.2019.
14:44
VOYO logo

Brod "Galeb" u četvrtak je, uz pomoć triju tegljača, otegljen iz riječke luke u brodogradilište Dalmont u Kraljevici gdje će se obnoviti i preurediti u brod muzej, a vrijednost radova je 46,9 milijuna kuna bez PDV-a. "Galeb" je otegljen iz Porto Baroša u riječkoj luci, gdje je bio privezan od sredine 2013. godine.

Image

05.12.2019., Rijeka - Brod Galeb krenuo iz rijecke luke u brodogradiliste Kraljevica gdje na obnogu. Tegle ga tegljaci Jadranskog pomorskog servisa. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Brod je izgrađen i porinut 1938. u Genovi s imenom "Ramb III", a prva namjena mu je bio prijevoz banana. Početkom Drugog svjetskog rata prenamijenjen je u ratni brod, 1943. preuzeli su ga Nijemci te je do kraja rata djelovao kao minopolagač "Kiebitz". Na kraju Drugog svjetskog rata je potopljen u riječkoj luci, iz mora izvučen tek nakon tri godine te je postao školski brod "Galeb". Uskoro je postao i ploveća rezidencija predsjednika tadašnje Jugoslavije Josipa Broza Tita. Na njemu je obavio niz državničkih putovanja te održavao sastanke sa šefovima država, uglavnom vezanim uz Pokret nesvrstanih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
BROD ĆE USKORO POSTATI MUZEJ: /

Hrvatska tvrtka dala je najpovoljniju ponudu za obnovu Titovog 'Galeba'

Image
BROD ĆE USKORO POSTATI MUZEJ: /

Hrvatska tvrtka dala je najpovoljniju ponudu za obnovu Titovog 'Galeba'

Kako će se brod preurediti?

Nakon raspada Jugoslavije je otplovio u Boku Kotorsku, prodan je grčkom brodovlasniku koji ga je povjerio na remont brodogradilištu Viktor Lenac, a tamo je i ostao nakon stečaja vlasnika. Otkupio ga je Grad Rijeka. Brodogradilište Dalmont dobilo je posao obnove temeljem javnog natječaja. Vrijednost radova je 46,9 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za dovršetak radova 14 mjeseci.

Image

05.12.2019., Rijeka - Brod Galeb krenuo iz rijecke luke u brodogradiliste Kraljevica gdje na obnogu. Tegle ga tegljaci Jadranskog pomorskog servisa. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Brod se uređuje u muzej u sklopu projekta Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture, i to u okviru europskog projekta "Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine", koji obuhvaća i uređenje Palače šećera za sjedište Muzeja grada Rijeke, za što je odobreno 68,9 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autorice stalnog postava su djelatnice Muzeja grada Rijeke Nataša Babić i Ema Makarun, uz suradnju povjesničara Tvrtka Jakovine. Muzejski postav će se prostirati na 4500 četvornih metara broda. Multimedijalni i interaktivni stalni postav broda muzeja sastoji se od četiri cjeline: povijesti broda od 1938. do 1990., uloge Josipa Broza Tita i njegovih putovanja na brodu u razvoju Pokreta nesvrstanih, života na školskom brodu i predstavljanja broda kao tehnološkog dostignuća svog vremena. Predviđeno je da brod muzej bude privezan uz Molo longo u riječkoj luci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo