Od toga je 2,7 kilometara burobrana postavljeno na dionici autoceste od tunela Kikovica do tunela Tuhobić, dok 807,5 metara burobrana nikad nije ugrađeno i još od 2009. godine stoje u Tehničkoj jedinici Rupe.
Postavljeni burobrani ne mogu zaustaviti udare bure i pomoći prometu
Analizom se utvrdilo da su oni ugrađeni burobrani beskorisni, a i ovi koji već osam godina stoje također ne mogu zaustaviti udare bure i pomoći u odvijanju prometa. Osim toga, ne može ih se prebaciti na neku drugu lokaciju jer su napravljeni baš za tu specifičnu lokaciju.
Na toj dionici bura piše brzinom većom od 100 kilometara na sat. Odlučeno je provesti zaštitu od bure u dvije faze.
Najprije su postavili burobrane na dijelovima dionice gdje vjetar puše brzinom većom od 130 kilometara na sat, no oni smanjuju udare vjetra na brzinu između 30 i 50 metara u sekundi, a zatvaranje autoceste na tom dijelu za neke kategorije vozila počinje pri jačini vjetra 22 metra u sekundi, piše Jutarnji list.
Pogrešni podaci o brzini, jačini i smjeru vjetra
Kada je pak riječ o onim burobranima koji nisu odmah postavljeni te već godinama stoje u TC Rupe, stručnjaci kažu da je došlo do velike pogreške. Naime, jačina vjetra nije mjerena na lokaciji gdje su oni trebali biti postavljeni, nego na brdu iznad te lokacije, što je dovelo do pogrešnih podataka o brzini, jačini i smjeru vjetra.
Zbog ovih se pogrešaka promet na toj dionici autoceste za vrijeme bure i dalje zabranjuje.
Vrijednost burobrana je 15 i pol milijuna kuna, a ukupna vrijednost njihove nabave i ugradnje bila je 68,3 milijuna kuna. U projekt se krenulo potpisivanjem ugovora o nabavi i ugradnji s tvrtkom Dalekovod još 2007. godine.