Novinarska ekipa RTL Danas otišla je na Sljeme kako bi vidjeli kako je provozati se najskupljom žičarom u ovom dijelu Europe.
"Sigurni jesmo, žičara je posve sigurna, imamo gomilu senzora po postajama. Po donjoj postaji, kutnoj građevini, međupostaji Brestovac. Tako da, ako nešto padne ispod granica, žičara odmah staje", kazao je Hrvoje Selak, privremeni upravitelj Žičare Sljeme.
Može se pritisnuti i crveni gumb pa žičara stane
Rad žičare nadzire se iz kontrolnih soba. Tehnolozi dobivaju podatke na zaslonu, a zatreba li, pritiskom na crveni gumb žičara staje.
"Palimo obavijesti, osvjetljenja na samoj trasi, regulaciju razmaka određujemo, pratimo brzinu vjetra", objasnio je Ante Matić, tehnolog Žičare Sljeme.
Na stupovima su postavljeni anemometri koji prate brzinu vjetra i dojavljuju kontrolnoj sobi, a najjači udar koji je zabilježen bio je 150 km/h.
"Na 60 km/h dobijemo upozorenje, onda se smanji brzina, a na 75 km/h se zaustavlja rad žičare", objašnjava Matić.
Ima i međupostaja
Do vrha Sljemena vozi se brzinom od pet metara u sekundi, a u jednom satu žičara može prevesti maksimalno 1500 ljudi.
Putnici mogu ući i izađi na međupostaji Brestovac, a nakon nje slijedi vožnja do izlaza na Crveni spust.
Žičara ima 84 gondole, a u svaku od njih može stati maksimalno 10 putnika i svi oni moći će se spojiti na bežični internet, a svaka gondola ima komunikaciju i s kontrolnom sobom. Zbog buke se putnici još ne smiju voziti, ali smiju novinari s privremenim upraviteljem.