Nova gradska vlast planira svašta. Graditi nove staračke domove, produljiti tramvajsku prugu, poboljšati biciklističke staze. Otvoriti prvu bolnicu južno od Save, povećati broj parkirališnih mjesta po kvartovima. Sve to piše u sporazumu između SDP-a i Možemo. Zajedno u skupštini imaju 28 mjesta, a ovdje su zapisali 28 projekata koje misle ostvariti.
Prema ambicioznim planovima nove koalicije glavni grad hrvatske
ubrzo bi trebao zasjati u novom ruhu. Prioriteti su obnova od
potresa, sanacija vodovodnog sustava iz koje sada curi 50 posto
vode, kao i zatvaranje Jakuševca.
''Doći će do promjene u gospodarenju otpadom, o tome smo već
govorili zato što je cilj u 4 godine zatvoriti odlagalište
Jakuševac što zahtjeva neke predradnje, uspostave sortirnica i
razdvajanje otpada, recikliranje otpada na što će građani biti
motivirani iz razloga što će se i otpad plaćati samo po količini
nerazvrstanog otpada'', kazala je Ivana Kekin, potpredsjednica
Gradske skupštine.
Nakon 20 godina kreće se u izgradnju novih domova za starije i
nemoćne. Oni postojeći su puni, a liste čekanja sve duže.
''Smještaj se u domu sada čeka od nekoliko tjedana do nekoliko
godina, ovisno o tome jel je riječ o jednokrevetnoj ili
dvokrevetnoj sobi, o kojoj usluzi je riječ. Cijene smještaja nisu
svuda iste pa i o tome ovisi lista čekanja, tako da mislim da bi
se trebalo voditi računa i o tome kada se razvija novi oblik
smještaja'', rekla je Nataša Koražija, ravnateljica doma za
starije.
Na pet stranica sporazuma između Možemo i SDP-a nalazi se 28
projekata koji će promijeniti Zagreb. Piše da će se riješiti i
jedan gorući problem,a riječ je o parkingu po kvartovima.
U dijelovima grada će se napraviti nova parkirna mjesta, a uvest
će se i kvartovsko zonsko parkiranje u kojem će prednost oko
vlastite kuće ili stana doista imati oni koji tamo i žive. No, tu
su i drugi projekti koji bi mogli smanjiti gužve i upotrebu
automobila, prije svega poboljšanje i proširenje javnog
prijevoza.
''Vi znate da nije izgrađen ni metar tramvajske pruge za vrijeme
prošle vlasti, dakle tu će doći do proširenja biciklističkih
staza, napravit će se biciklističke magistrale, a spojit ćemo i
integrirat dijelove grada izgradnjom podvožnjaka zato jer je
zapravo prugom grad rasječen na dva dijela'', izjavila je Kekin.
Da će nova vlast u zagrebu biti sklona biciklistima bilo je jasno
svima već prvog radnog dana novog gradonačelnika.
''Projekt koji se veže za biciklističku magistralu pozdravljamo.
Biciklisti u teoriji imaju puno staza, no većina tih staza je
nacrtana na nogostupima, tu se ugrožava pješake, svodi se na
minimalne koridore pješake i bicikliste na kojima bi se trebali
kretati tako da je pravih biciklističkih staza jako malo'', kazao
je Ivan Nemet iz Sindikata biciklista.
U nekim kvartovima u planu je i uvođenje zona takozvanog smirenog
automobilskog prometa s ograničenjem brzine na samo 30 km/h. Time
bi se trebala povećati sigurnost za pješake i bicikliste i
stvoriti grad s održivim prometom koji nije podređen samo
automobilima.