Više od 3.000 ljudi potpisalo je peticiju kojom se bune protiv takve prakse HZZ-a. Ta novost regulirat će se dodatkom ugovora u svrhu ostvarivanja prava za pokrivanje iznosa za prijevoz. Budući da dobar dio ljudi za putovanje do posla ipak koristi automobil, bez obzira na to što trenutačno rade za 2400 kuna, logično je da postavljaju pitanje zbog čega su diskriminirani, te ističu kako je takav HZZ-ov potez suprotan Zakonu o radu, piše Slobodna Dalmacija.
Ovakvom odlikom posebno su nezadovoljni ljudi iz ruralnih područja u kojima je dostupnost linija javnog prijevoza oskudna te smatraju da je riječ o diskriminaciji jer svatko ima pravo odabrati način kojim će putovati do radnog mjesta.
Svoju odluku prokomentirali su i iz HZZ-a
'Polaznici s kojima je nakon 1. siječnja ove godine sklopljen ugovor o stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa su u obvezi do petog dana tekućeg mjeseca dostaviti Zavodu kupljenu kartu javnog prijevoznika kao dokaz o visini stvarnog troška prijevoza za prethodni mjesec. U protivnom, Zavod im neće isplatiti naknadu za troškove prijevoza. Odluka o izmjenama u procesu refundacije putnog troška temelji se na nalozima i preporukama tijela za reviziju provedbe i financiranja mjera aktivne politike zapošljavanja.
Ovim putem želimo naglasiti kako će polaznicima stručnog osposobljavanja tijekom rujna biti uručeni aneksi ugovora koje bi trebali potpisati radi ostvarivanja prava na naknadu za prijevoz, za što će također trebati dostaviti Zavodu kupljenu kartu javnog prijevoznika kao dokaz o visini stvarnog troška prijevoza. Polaznici će najkasnije do 5. listopada trebati dostaviti dokaze o kupljenim kartama tijekom mjeseca rujna.'
Kako bi dobili subvenciju, polaznici programa trebaju dostaviti:
– kopiju karte (vidljivo ime i prezime osobe) – original kartu (nije vidljivo ime i prezime osobe – jednokratna karta, dnevna, tjedna i slično) – mjesečni pokaz (prvi put polaznik dostavlja kopiju pokaza s vidljivim imenom i prezimenom, a nakon toga originalni fiskalni račun)