PELJEŠKI MOST PRKOSI PANDEMIJI: / Što je kriza veća, to Kinezi brže rade, ali pojavio se novi problem koji može značajno usporiti radove

Image
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell

Kinezi dan i noć rade na Pelješkom mostu usprkos epidemiji koronavirusa u Hrvatskoj, a ako se ovako nastavi mogao bi biti dovršen i prije predviđenog roka

25.4.2020.
11:34
Grgo Jelavić/Pixsell
VOYO logo

Dok je Hrvatska tek donijela plan trofaznog pokretanja gospodarstva i vraćanja u normalno stanje, gradnja Pelješkog mosta i dalje se nastavlja bez zastajkivanja. Kako piše Slobodna Dalmacija, gradilište nije okrznula kriza zbog pandemije koronavirusa, Kinezi grade dan i noć bez predah i to nevjerojatnom brzinom tako da bi se mogao dovršit i prije predviđenog roka u srpnju 2022. godine. "Dapače, zaključak je da što je kriza veća, mostograditelji brže rade."

Krenule su pristupne ceste, u tijeku su zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, a radi se i dio trase na Pelješcu, gdje je najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg dužine 2467 metara. Međutim, zbog koronakrize tvrtka “Strabag” koja izvodi radove postoje problemi s radnom snagom i materijalom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KINEZI ZAVRŠILI PRVE SEGMENTE RASPONSKE KONSTRUKCIJE ZA PELJEŠKI MOST: /

Prvih 30 uskoro kreće brodovima za Hrvatsku

Image
KINEZI ZAVRŠILI PRVE SEGMENTE RASPONSKE KONSTRUKCIJE ZA PELJEŠKI MOST: /

Prvih 30 uskoro kreće brodovima za Hrvatsku

Problemi s materijalom i radnom snagom

Za razliku od tvrtke CRBC i Kineza koji nesmetano izvode radove na samoj trasi mosta, na pristupnim cestama kriza ipak usporava radove jer je problem nabaviti eksploziv za miniranje u tunelu nakon što su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Problem s radnom snagom stvara to što radnici, uglavnom iz Bosne i Hercegovine, jednom kada odu kućama, ne mogu se vratiti na gradilište jer moraju u samoizolaciju.

Grčka tvrtka “Avax” gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara, pri čemu je najzahtjevniji dio te dionice je stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Neretvanskom kanalu ovih dana radi se naveliko, montiraju se segmenti čelične konstrukcije koji su u veljači stigli iz Kine, a očekuje se i dopremanje veće količine čeličnih blokova u iduća tri mjeseca. Šest čeličnih blokova već povezuju upornjak i prvi stup mosta s kopnene strane u Komarnoj. U Kini je upravo u tijeku proizvodnja 47 komada takvih čeličnih blokova koji bi za oko tri mjeseca trebali biti na gradilištu.

Pod strogim epidemiološkim nadzorom

Slobodna Dalmacija tvrdi da gradnja Pelješkog mosta nije u pitanju jer su kineske tvornice čelika u punom pogonu, a ne bi trebalo biti problema ni sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kineza pridržava strogih uputa epidemiološke službe. Nakon eskalacije epidemije u Hrvatskoj, kretanje na gradilištu je ograničeno i nikome izvana nije dopušten posjet gradilištu, tako da su Kinezi u svojevrsnoj “samoizolaciji”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rastu nam stupovi u moru. Šest čeličnih blokova već je postavljeno na svoje pozicije i uskoro počinje montaža. Osim mosta, rade se i pristupne ceste. Već se formiraju čvorišta Dubrava i Zaradež ispod tunela Debeli brijeg. U pripremi su radovi za iskop tunela Kamenice", rekao je Jere Šegedin, voditelj gradilišta za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo