PRVI PUTA NAKON 56 MJESECI /

Ovo se u Hrvatskoj nije dogodilo od rujna 2014.! Pao promet trgovine na malo

Image
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL

Ukupan sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo u svibnju 2019. realno je pao za 4,6% u odnosu na travanj 2019.

28.6.2019.
12:30
Goran Kovačić/PIXSELL
VOYO logo

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realni promet u trgovini na malo u svibnju 2019. pao je na mjesečnoj i godišnjoj razini, izvijestio je DZS. 

Na mjesečnoj razini pao promet od trgovine na malo prehrambenim i neprehrambenim proizvodima

Ukupan sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo što su ga u svibnju 2019. ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, realno je pao za 4,6% u odnosu na travanj 2019. Od toga je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 4,3%, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 3,2%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pao realni promet od trgovine na malo na godišnjoj razini nakon kontinuiranog rasta 56 mjeseci od rujna 2014.

U svibnju 2019. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je pao za 2,0%.

Pritom je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima pao za 0,5%, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 1,3%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prvih pet mjeseci kalendarski prilagođeni promet realno je porastao za 4,0% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

 U svibnju 2019. šest je od deset trgovačkih struka, na koje otpada 75,8% ukupnog prometa, ostvarilo pad prometa te je ukupan izvorni promet od trgovine na malo nominalno pao za 0,4% u odnosu na isti mjesec prethodne godine.

Najveći utjecaj na pad nominalnog prometa u svibnju 2019. u odnosu na isti mjesec prethodne godine, prema izvornim indeksima, ostvarile su sljedeće trgovačke struke: Računalna oprema, knjige i novine, igre igračke, cvijeće i sadnice, satovi i nakit i ostala trgovina na malo u specijaliziranim prodavaonicama s padom prometa od 10,1% i s utjecajem na ukupan indeks prometa od 0,6% te Tekstil, odjevni predmeti, obuća i kožni proizvodi s padom prometa od 5,6% i s utjecajem na ukupan indeks prometa od 0,4%.

 Ukupan promet trgovaca na malo realno pao na mjesečnoj i na godišnjoj razini

Ukupan sezonski i kalendarski prilagođeni promet što su ga ostvarili svi poslovni subjekti kojima je trgovina na malo pretežna djelatnost u svibnju 2019. u odnosu na travanj 2019. realno je pao za 4,4%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U odnosu na svibanj 2018. njihov ukupan, kalendarski prilagođeni promet realno je pao za 1,4%, a u prvih pet mjeseci realno porastao za 5,4% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, izvijestili su iz DZS-a. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo