Pilot koji je upravljao MiG-om i spriječio veliku tragediju

Stanko Hrženjak, pilot MiG-a 21 koji se zapalio u letu, zrakoplov je usmjerio prema najmanje naseljenom području i tako spriječio veliku tragediju.

5.8.2014.
19:06
VOYO logo

"Išao sam na najkraći mogući put za slijetanje, no, tada je eksplodirao motor. Dim je ispunio kabinu i uključio se signalizator opasnih režima. Nastojao sam da avion ne padne na kuće", ispričao je Stanko Hrženjak, piše Novi list.

Umirovljeni general i bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Josip Štimac pohvalio je pilota Stanka Hrženjaka koji je popodne, kada mu se MiG-21 zapalio u letu, zrakoplov usmjerio prema najmanje naseljenom području i tako spriječio ugroze, ali i pozvao na stručnu odluku o tome kakvo borbeno zrakoplovstvo želimo u idućih 30, 40 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odreagirao kao profesionalni pilot

"Drago mi je da je Stanko Hrženjak, kojega dobro poznam, odreagirao kao profesionalni pilot, da je usmjerio zrakoplov na najmanje naseljeno područje, tako da srećom nitko nije stradao, niti on nije stradao", izjavio je Štimac u HTV-ovoj emisiji "Hrvatska uživo". O profesionalnosti i prisebnosti pilota, naglasio je, svjedoči i to da je u gusto naseljenoj okolici Zagreba i u takvim okolnostima pronašao najmanje naseljeno mjesto (kod Donje Lomnice).

Nema komentara zašto zrakoplov nije bio 12 godina na remontu

Upitan zašto je uopće poletio zrakoplov koji na remontu nije bio 12 godina i vijek trajanja mu je produljen samo zato što se čekalo na povratak MiG-ova s remonta u Ukrajini, Štimac je rekao kako mu je teško komentirati nešto o čemu nema relevantne činjenice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odbacio je prozivke da je svojim upozorenjima, kojima je zajedno s Hrvatskim generalskim zborom izrazio nezadovoljstvo remontom u Ukrajini te uopće stanjem u HRZ-u, politički prozivao vlast. Istaknuo je kako je riječ o stručnom mišljenju kojim se htjelo upozoriti na stanje u HRZ-u, te savjetima "koje mi kao ipak stariji kolege s iskustvom možemo pružiti".

Naglasio je kako bi MORH i HRZ svakako trebali osigurati sve uvjete vojnim pilotima, kako Hrvatska ne bi izgubila sposobnost svog borbenog zrakoplovstva, kao što se dogodilo u Sloveniji te baltičkim zemljama.

"Hrvatska svakako ne bi trebala izgubiti tu svoju sposobnost, a ja se nadam da će relevantni ljudi u našoj Vladi i Oružanim snagama i inače u Hrvatskoj shvatiti i ozbiljno prionuti tom problemu", poručio je.

Za remont MiG-ova u Ukrajini je rekao Štimac je rekao kako je to kratkoročno rješenje, a da je HRZ-u nužno potrebno dugoročno, odlučno rješenje o tome kakvo borbeno zrakoplovstvo Hrvatska želi u idućih 30, 40 ili 50 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"O tome treba provesti stručnu raspravu i ovo (pad MiG-a) je jedan događaj koji bi trebao probuditi Hrvatsku, ne mislim samo javnost, nego prije svega one ljude koji brinu o budućnosti Hrvatske, da vidimo što učiniti u idućih 30, 40 godina", zaključio je general Štimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo