kao u švedskoj... / Ova poljoprivredna škola u Slavonskom Brodu ne čeka kurikularnu reformu - oni su je izmislili

Možda najdragocjenija pouka ove reformirane škole, koja ne čeka neki sustavni kurikulum, jest da se znanje stječe kroz iskustvo

9.6.2016.
22:50
VOYO logo

U srednjoj poljoprivrednoj školi "Matija Antun Reljković" u Slavonskom Brodu ne čekaju hrvatsku kurikularnu reformu, oni su je izmislili. Nisu čekali sustav, nisu prosvjedovali, nisu gubili vrijeme. Radili su.

Točnije, osmislili su, napisali i proveli 21 europski projekt u vrijednosti više od šest milijuna eura. Time se bave proteklih 15 godina. Danas imaju školu kakvu za svoje dijete, prosječni hrvatski roditelj, može samo sanjati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovoj školi učenici uzgajaju voće i povrće, začinsko bilje, imaju vinograde, konje, prave med, obrađuju zemlju, sade, i rade još mnogo toga. Sve u službi praktičnog učenja, u potpuno atipičnim učionicama. 

"U učionici za hidroponski uzgoj povrća trenutačno uzgajamo rajčicu, papriku, krastavce", pojašnjava profesorica Jelena Đurđević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najmoderniji tehnološki uvjeti omogućuju da proizvodnja traje tijekom cijele godine. 

"Biljka proizvedena u našem laboratoriju je prošla sve faze od proizvodnje do tržišta. Cijela priča je u školi zatvorena, od in vitro uzgoja do biljke za tržište", kaže ravnatelj Vlado Prskalo

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Učenici u vlastitom laboratoriju uzgajaju kulutre, koje sade i njeguju. Spremni su za svaku ozbiljnu narudžbu. Na dva hektara vrta i 69 hektara poljoprivrednih površina, zasađeni su deseci poljoprivrednih kultura. 

A prije 15 godina, bila je to prosječna škola na rubu grada. Vlado Prskalo bio je nastavnik fizike koji je neko vrijeme boravio u Nizozemskoj. Već tada je naučio da školstvo može bolje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad bi sad rekli da smo mi osmislili, napisali, realizirali 21 projekt EU, povukli 6 milijuna eura i ugradili u radove škole, to djeluje puno. Ali kad djelujete dana po dan, korak po korak, uđete u te projektne cikluse gdje imate evaluacije i provjeru onoga što radite, nije teško", kaže ravnatelj Prskalo.

106 djelatnika škole podijeljeno je u 16 timova. Voditelji timova su nastavnici, ali i vanjski suradnici koje škola angažira sukladno potrebama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda najdragocjenija pouka ove reformirane škole, koja ne čeka neki sustavni kurikulum, jest da se znanje stječe kroz iskustvo, i da se raditi ipak isplati. 

"Na našoj školskoj tržnici, naši učenici mogu prodati sve svoje proizvode. On tu shvati da njegov rad ima smisla i onda to i kod kuće radi", kaže ravnatelj Prskalo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Osim što ocvjetnjavamo svoje površine, županija i općina kupuju od nas cvijeće, i onda sami posade ili mi vršimo uslugu sadnje. I to učenici rade", kaže profesorica Đurđević.

Moto ove škole je - tko ne napreduje, nazaduje. I to ne vrijedi samo za učenike. Nastavnici redovito idu na edukacije. Ne čekaju da im netko da za pravo da mogu bolje. Oni mogu bolje svaki dan. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo