Vozači će u tužbi tvrditi da ako su na godišnjem odmoru, nitko im ne brani da voze za privatnike te da im u ugovorima nigdje ne stoji da ne smiju voziti za druge tvrtke, kao i to da nisu znali da rade protivno pravilima Zagrebačkog holdinga. Također, što se osobnih digitalnih tahografa tiče, tvrde da ih poslodavac o njima nije educirao pa nisu ni znali kako funkcioniraju, piše Jutarnji list.
U tužbi neće biti obuhvaćeni oni koji su radili na bolovanju
Naime, prije nekoliko dana otkriveno je kako su vozači u ozbiljnom prekršaju zbog kojeg će ostati bez posla uhvaćeni preko elektroničkih kartica koje moraju imati, a riječ je o iskaznicama koje imaju čip. Upravo on otkriva gdje se vozač kretao i kako je vozio.
“Noću bi vozili za privatnike, čak i put Slovenije te Austrije, a onda bi ujutro preuzimali autobuse ZET-a s velikim brojem putnika te bi umorni odrađivali smjenu od osam sati. Puno ih je otvaralo bolovanje po mjesec dana ili su u vrijeme godišnjeg odmora vozili za privatne prijevoznike”, ispričao je anonimni izvor za 24 sata.
Revizijom je otkriveno da je od 90 ZET-ovih vozača koji su radili u 'fušu', 75 vozača za druge prijevoznike radilo tijekom godišnjeg, a njih 15 tijekom bolovanja.
Iako su vozači kojima je već uručen otkaz, uložili žalbe, one su im odbijene. No, vozači se ne predaju. Preko odvjetničkog društva Lozo&Partneri, koje zastupa Sindikat prometnih vozača i radnika Zet - Zagreb, najveći sindikat unutar Zagrebačkog holdinga, odlučili su pokrenuti tužbe protiv poslodavca.
"Ako je netko na godišnjem odmoru, njemu nije zabranjeno baviti se drugim poslom. U njihovu ugovoru ne stoji da oni ne smiju voziti za nekog drugoga, tako da svi ti radnici nisu znali da rade protivno pravilima tvrtke. Oni s drugim prijevoznicima nisu zasnivali radni odnos", komentirao je situaciju u ZET-u, odvjetnik Boženko Lozo.
Pravdaju se teškim imovinskim stanjem i visokim kreditima
Vozači pak svoje postupke pravdaju navodnim teškim imovinskim stanjem i kreditima koje ih pritišću. Spomenimo kako osnovna plaća vozača u ZET-u bez dodataka iznosi 7500 kuna bruto. Osnovica je 2884 kuna, a množi se s koeficijentom od 2,4 i na to dodaje stalni dodatak od 680 kuna bruto. Uz osnovnu plaću dolaze brojni dodaci, poput vožnje u noćnim satima, vikendom, blagdanima, otežanim uvjetima rada, ali i postotak od prodaje karata. Zahvaljujući dodacima, mjesečni prihodi vozača penju se i do 10.000 kuna. Međutim, iz Sindikata tvrde da je plaća sa svim davanjima oko 7200 kuna.
Sindikat dodaje kako u tužbi neće zastupati one koji su d0datne poslove odrađivali na bolovanju, a ZET inače, ima velikih problema s brojem otvorenih bolovanja.
Kako navodi Jutarnji oko 12 posto vozača svakodnevno je na bolovanju, a budući da u podružnici ima između 900 i 1000 vozača autobusa, to znači da svaki dan nedostaje minimalno 100 radnika.
Uz osnovnu plaću dolaze brojni dodaci, poput vožnje u noćnim satima, vikendom, blagdanima, otežanim uvjetima rada, ali i postotak od prodaje karata. Zahvaljujući dodacima, mjesečni prihodi vozača penju se i do 10.000 kuna. Anto Jelić opovrgava takve podatke, te ističe da je plaća svim davanjima oko 7200 kuna.