OTPUŠTENI ZET-OVCI KOJI SU RADILI U 'FUŠU' PRIPREMAJU TUŽBU: /

'Ako smo na godišnjem odmoru, nitko nam ne brani da vozimo za privatnike'

Image

Nakon što je ZET-ova interna inspekcija otkrila ozbiljne prekršaje u toj gradskoj tvrtki - da 90-ak vozača tijekom bolovanja ili godišnjeg odmora vozi za privatnike, u ZET-u su krenula otpuštanja

16.11.2017.
10:31
VOYO logo

Vozači će u tužbi tvrditi da ako su na godišnjem odmoru, nitko im ne brani da voze za privatnike te da im u ugovorima nigdje ne stoji da ne smiju voziti za druge tvrtke, kao i to da nisu znali da rade protivno pravilima Zagrebačkog holdinga. Također, što se osobnih digitalnih tahografa tiče, tvrde da ih poslodavac o njima nije educirao pa nisu ni znali kako funkcioniraju, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tužbi neće biti obuhvaćeni oni koji su radili na bolovanju

Naime, prije nekoliko dana otkriveno je kako su vozači u ozbiljnom prekršaju zbog kojeg će ostati bez posla uhvaćeni preko elektroničkih kartica koje moraju imati, a riječ je o iskaznicama koje imaju čip. Upravo on otkriva gdje se vozač kretao i kako je vozio.

Image
ZET DIJELI MASU OTKAZA: /

Razotkriveni vozači prevaranti - na bolovanju i godišnjem odmoru vozili za privatnike

Image
ZET DIJELI MASU OTKAZA: /

Razotkriveni vozači prevaranti - na bolovanju i godišnjem odmoru vozili za privatnike

“Noću bi vozili za privatnike, čak i put Slovenije te Austrije, a onda bi ujutro preuzimali autobuse ZET-a s velikim brojem putnika te bi umorni odrađivali smjenu od osam sati. Puno ih je otvaralo bolovanje po mjesec dana ili su u vrijeme godišnjeg odmora vozili za privatne prijevoznike”, ispričao je anonimni izvor za 24 sata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Revizijom je otkriveno da je od 90 ZET-ovih vozača koji su radili u 'fušu', 75 vozača za druge prijevoznike radilo tijekom godišnjeg, a njih 15 tijekom bolovanja.

Iako su vozači kojima je već uručen otkaz, uložili žalbe, one su im odbijene. No, vozači se ne predaju. Preko odvjetničkog društva Lozo&Partneri, koje zastupa Sindikat prometnih vozača i radnika Zet - Zagreb, najveći sindikat unutar Zagrebačkog holdinga, odlučili su pokrenuti tužbe protiv poslodavca.

"Ako je netko na godišnjem odmoru, njemu nije zabranjeno baviti se drugim poslom. U njihovu ugovoru ne stoji da oni ne smiju voziti za nekog drugoga, tako da svi ti radnici nisu znali da rade protivno pravilima tvrtke. Oni s drugim prijevoznicima nisu zasnivali radni odnos", komentirao je situaciju u ZET-u, odvjetnik Boženko Lozo.

Pravdaju se teškim imovinskim stanjem i visokim kreditima

Vozači pak svoje postupke pravdaju navodnim teškim imovinskim stanjem i kreditima koje ih pritišću. Spomenimo kako osnovna plaća vozača u ZET-u bez dodataka iznosi 7500 kuna bruto. Osnovica je 2884 kuna, a množi se s koeficijentom od 2,4 i na to dodaje stalni dodatak od 680 kuna bruto. Uz osnovnu plaću dolaze brojni dodaci, poput vožnje u noćnim satima, vikendom, blagdanima, otežanim uvjetima rada, ali i postotak od prodaje karata. Zahvaljujući dodacima, mjesečni prihodi vozača penju se i do 10.000 kuna. Međutim, iz Sindikata tvrde da je plaća sa svim davanjima oko 7200 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikat dodaje kako u tužbi neće zastupati one koji su d0datne poslove odrađivali na bolovanju, a ZET inače, ima velikih problema s brojem otvorenih bolovanja.

Kako navodi Jutarnji oko 12 posto vozača svakodnevno je na bolovanju, a budući da u podružnici ima između 900 i 1000 vozača autobusa, to znači da svaki dan nedostaje minimalno 100 radnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz osnovnu plaću dolaze brojni dodaci, poput vožnje u noćnim satima, vikendom, blagdanima, otežanim uvjetima rada, ali i postotak od prodaje karata. Zahvaljujući dodacima, mjesečni prihodi vozača penju se i do 10.000 kuna. Anto Jelić opovrgava takve podatke, te ističe da je plaća svim davanjima oko 7200 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo