Osnovna škola Stenjevec našla se pod povećanom pozornošću na zadnji dan rujna kada je jedan učenik usred nastave bacio mobitel kroz prozor, oštetio monitor računala, a svoje školske kolege dobro isprepadao. U tom incidentu nitko nije bio teže ozlijeđen, ali je cijeli razred uključujući autističnog dječaka pretrpio stres, piše Zagreb.info.
Roditelji druge djece u strahu
Javili su se i roditelji druge djece iz istog razreda koji žele opisati svoje stajalište o incidentu i svemu što mu je prethodilo, ali i osjećaje djece koja su doživjela traumatično iskustvo.
"Mi smo roditelji uplašene djece koja već petu godinu zaredom svoje školske dane provode s dječakom koji je izazvao incident u OŠ Stenjevec i želimo demantirati navode dječakova oca o tome događaju koji su se pojavili u nekoliko medija" stoji u početku pisma.
Podsjetimo, otac je u svojoj izjavi za Zagreb.info rekao kako je njegov sin imao tipičnu reakciju za dijete oboljelo od autizma, te optužio učiteljicu za lošu pedagogiju.
Reakcija oca
"Prema onome što sam saznao, naš sin je pisao kredom po ploči
neprimjerenu riječ. To vam je tipična reakcija kod nekoga tko ima
njegovu dijagnozu. Osjeća se loše, treba pomoć, ali je ne
zna tražiti na pravi način. Učiteljica je situaciju pogrešno
shvatila i pred cijelim razredom mu zaprijetila da će ga
snimiti i to objaviti na internetu. Pritom je u ruci držala
mobitel. Koliko sam saznao, on nije usmjerio svoju agresiju prema
učiteljici,
nego prema njenom mobitelu i računalu, znači sredstvima koja su
trebala biti iskorištena da bi ga se dodatno ponizilo",
komentirao je dječakov otac.
Dodaje da su ga znali odvoditi iz učionice, slali kod pedagoginje ili zadržavali u pedagoškom kabinetu.
"Na neki način, pokušavali su ga izolirati ili plašiti izolacijom. Na samom početku školske godine, znači prije incidenta s profesoricom zemljopisa, knjižničar ga je oborio i pritisnuo na pod, što je prouzrokovalo i ozljedu ramena za koju postoji i zdravstvena dokumentacija", tvrdio je tada otac.
No, ostali roditelji misle drugačije.
"Situacija, jednostavno, nije onakva kakvom ju je opisao otac. Shvaćamo roditelja koji štiti svoje dijete. Shvaćamo čak i da je u svojoj želji da ga zaštiti u afektu iznio krive informacije.
Ali, naša su djeca uplašena zbog odlaska u školu i zbog toga smo odlučili izaći u javnost.
Već u prvom razredu mi i naša djeca smo primijetili da je njihov školski kolega poseban.
Zbog toga smo mi roditelji upućivali našu djecu da ga puste na miru i ignoriraju njegove ispade kojih je, nažalost, bilo.
Ono što sada možemo s ponosom ustvrditi jest da su ga naša djeca prihvatila i štitila sve ove četiri godine. Obraćali su mu se s ljubavlju i prijateljstvom.
Nitko nije maltretirao dječaka, niti naša djeca niti djelatnici škole. Pri tome moramo napomenuti da je zbog ponašanja dječaka praćenje nastave za našu djecu često bilo vrlo otežano.
Nismo znali što se toga dana dogodilo dječaku da je tako reagirao, ali smo kasnije shvatili da je takva vrsta ponašanja moguća kod takve dijagnoze o kojoj je i njegov otac govorio u medijima.
Učenici su bili prestrašeni jer su tog dana svjedočili zastrašujućoj rušilačkoj snazi svoga prijatelja koji je bio izvan kontrole. Priskočili su mu u pomoć, pokušavajući ga smiriti riječima, ali pomoći nisu mogli. Kada su to shvatili, šokirani i u strahu pobjegli su iz učionice plačući, a učiteljica koja ih je srela odvela ih je u prostoriju gdje su se osjećali sigurnije.
Neka djeca su bila ozlijeđena, a neka u stanju šoka. Šok i stres
kod mnogih od njih izazvao je posttraumatske posljedice, stoji u
pismu roditelja koji dijele zabrinutost za sigurnost svoje djece
i brane, prema njihovim riječima
nepravedno optuženog knjižničara.
Nedavno je ponašanje tog istog učenika ugrozilo i ostale
djelatnike škole. U napisima u medijima nepravedno je optužen
knjižničar škole i želimo mu ovim putem pružiti podršku. Možemo
posvjedočiti kako su djelatnici škole
hjeli zaštititi tog dječaka kao i našu djecu", stoji u pismu
objavljenom na
Zagreb.info.