Opomene su postale izvor zarade!

"Umjesto gospodarskih aktivnosti razvila se nečuvena kreativnost u stjecanju prihoda bez zakonske osnove.

14.3.2012.
17:13
VOYO logo

Neriješeni problemi iz 2011. godine umnožili su se stvarajući pravnu nesigurnost potrošača, a Sabor od rujna 2009. godine nije dobio cjelovito izvješće o stanju sustava zaštite potrošača u RH. Utvrđuje to uoči sutrašnjeg Svjetskog dana prava potrošača društvo Potrošač i Hrvatski Savez udruga za zaštitu potrošača. Nadležno Ministarstvo čuva ekonomski neodrživa poduzeća zatvarajući oči pred takvom praksom."Umjesto gospodarskih aktivnosti razvila se nečuvena kreativnost u stjecanju prihoda bez zakonske osnove. Opomene su postale sredstvo za stjecanje prihoda, pri čemu svaki poslovni subjekt određuje svoju cijenu, dok Zakon o obveznim odnosima ne poznaje tzv. opomenu kao instrument u naplatnim poslovima! Komunalna poduzeća i lokalna samouprava naplaćuju usluge koje ne pružaju i koje se ne koriste. Osnova za naplatu komunalnog otpada su objekti, kao i u poreznom sustavu. Nadležno Ministarstvo 'čuva' ekonomski neodrživa poduzeća zatvarajući oči pred takvom praksom", navodi Jadranka Kolarević, predsjednica Potrošača.

Prastara isplativa potraživanja

Ovršni zakon visi nad glavama građana zadnjih 14 mjeseci, nastavlja Kolarević, a koristi se za naplatu prastarih potraživanja koja su se mogla provesti i prije 10-tak godina, od koji su davno odustali, ali su sada sa kamatama od nekoliko desetaka tisuća kuna jako isplativa. Hrvatska je potpisala Pristupni Ugovor sa EU i pri tome prihvatila cijeli niz ozbiljnih obveza, među kojima je "Ubrzana integracija hrvatskog sustava u sustav zaštite potrošača i zdravlja EU". "Proračunsko izdvajanje za područje "Provedba Nacionalnog programa zaštite potrošača" za 2012. godine iznosi oko 2.100.000 kuna za cijeli sustav, što iznosi 0,47 kuna po stanovniku i ispod je najnižih izdvajanja u EU", ukazuje Klarević. Potrošač je zatražio žurnu promjenu aktualnog modela financiranja područja zaštite potrošača i zdravlja te njegovo približavanje praksi EU-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo