Naš čitatelj u uvodu ističe kako je do nedavno radio u jednom servisu računala, te je odlučio podijeliti svoja iskustva.
''Devedeset posto ljudi koji dođu u servis imaju na umu sljedeće:1. Hitno im je, 2. Idu na put (ali baš svi), 3. Mi smo krivi", piše bivši serviser kojeg je na reakciu potaknuo tekst objavljen na Net.hr-u o gospodinu koji je čekao par mjeseci na popravak i kojem su naplatili 500 kuna za promjenu ventilatora.
"On govori da je to istovjetno promjeni žarulje - pa zašto nije sam promjenio žarulju? To je kao da kažete da iPhone u dijelovima dođe 100 dolara. Zašto ga prodaju za 1.000 dolara kad ga sam mogu sastaviti? Promjena ventilatora (recimo neki HP probook) zahtijeva da se doslovno cijeli laptop rastavi te ugradi novi fan, ali to je dosta mehaničarski proces, pa neću reći da je problem osobama koji su prije radili takav posao.
Što se tiče cijene, naravno da je na ebay-u 10 dolara, ali ebay nije službeni dealer nekog brenda za Hrvatsku. Pa priča ide ovako...
Dobijete po nosu
Računalo dođe u servis, bude deseto ili petnaesto na redu, znači par dana dok ne dođe u ruke servisera (jer, naravno, svima je hitno, ali nitko ne želi platiti hitni servis).
Ako slušate stranku i naručite ventilator, a ispostavi se da to nije slučaj (to su oni sami zaključili, mogla je pregoriti i kontrola ili je samo busen prašine koji je zablokirao isti) dobijete po nosu: 'Pa vi ste servis, zašto niste provjerili, ja to neću platiti!'
Nakon toga vi kontaktirate dobavljača za cijenu i rok isporuke (to isto zna trajati dan - dva) i tek se nakon toga se kontaktira stranka. Kada se stranka javi i kaže da ili ne, nakon toga se šalje mail dobavljaču koji ili šalje dio (ako ima na lageru) ili traži da mu se dio pošalje (recimo za neke proizvođače zna biti 60 dana rok isporuke koji se uredno zna otegnuti i na 80).
I sad, kad vama taj dio dođe, opet mora netko to uzeti i sastaviti. I eto vam 90 dana, a realno laptop je kod vas bio svega tri sata na stolu. Naravno da će korisnik prije srediti računalo privatno nego u ovlaštenom servisu, ali onda nemojte nositi u ovlašteni servis, gdje se očekuje da netko tko zna radi, nego nosite privatno...'', ističe serviser.
Ljudi kupuju jeftino
''Isto tako je i sa ljudima koji kupe najjeftiniji smartphone i onda plaču da im ne rade igrice ili da je touch prespor (došao nam je bio jedan sa žalbom da smo mu prodali smeće od tableta). I gledaš ga i razmišljaš: Pa pobogu, što očekuješ od uređaja koji je jeftiniji od bakse piva?
Procedura je ista, ako je uređaj u jamstvu, a dućan nije ovlašten, uređaj se šalje u ovlašteni servis, a taj servis ili šalje dalje proizvođaču, ili ga popravlja. Neka ljudi pokušaju shvatiti da dernjava na osobe koje rade u servisu nije produktivna, jer nas boli K za vas i za vaša sranja, i da je do nas, mi bi vam dali na licu mjesta novu stvar samo da vas ne gledamo, ali eto, stvari tako ne idu...'', zaključuje donedavni serviser. Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr