Doznajemo / Od uvođenja linije Osijek-Split, vlak je kasnio svih 7 puta, prvi put čak 83 minute. RTL otkriva sve razloge

Kako to da teretni vlak iz inozemstva dobije prednost nad domaćim putničkim vlakom? Kako netko odluči da neće prikačiti lokomotivu? Tko zataškava?

9.7.2022.
21:11
VOYO logo

U našu redakciju stiglo je detaljno izvješće zašto je kasnio prvi vlak na relaciji Osijek Split. Otišli smo korak dalje. Istražili smo što je sve uzrok kašnjenja vlakova u Hrvatskoj. Sindikat strojovođa upire prstom u HŽ Infrastrukturu, ali ne samo zbog loših tračnica. Zašto onda i ima li rješenja - Goran Latković ...

Doznali smo zašto je prvi vlak iz Osijeka za Split kasnio čak 83 minute. U Sindikatu strojovođa kažu da je vlak zapeo u Zagrebu i to sat vremena, ostalo se nakupilo putem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OGLASIO SE HŽ /

Nakon konduktera iz Šibenika, HŽ-u na posao nije došao ni strojovođa iz Križevaca. Vlak kasnio 77 minuta

Image
OGLASIO SE HŽ /

Nakon konduktera iz Šibenika, HŽ-u na posao nije došao ni strojovođa iz Križevaca. Vlak kasnio 77 minuta

Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske: "Radnik kojeg HŽ Putnički prijevoz plaća preko HŽ infrastrukture da radi zakvačivanje i otkvačivanje je odlučio da on to neće napraviti iz nekog razloga, tvrdio je da se ne može... To se naravno pokušalo zataškati. Odgovornosti, naravno, nema..."

RTL je u posjedu izvještaja u kojem strojovođa sve opisuje:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od strane manevriste rečeno nam je da nije moguće spojiti zračne poluspojke je su kratke... Samoinicijativno smo spojili slavine glavnog voda... Zbog toga je došlo do kašnjenja vlaka u polasku koje se povećavalo zbog zapuštenosti pružnog pojasa."

Tridesetak puta morali su, kažu, smanjiti brzinu zbog zapuštenosti. Razgovarali smo s putnicima koji s kontinenta putuju prema moru. Jedni imaju razumijevanja, a drugi su, kažu, osuđeni na putovanje vlakom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ivica Ferenčić iz Koprivnice: "Iz Koprivnice do Šibenika meni sad treba jedno 10, 11 sati što je strašno dugo putovanje i to je jako sporo."

Slavica Telebar: "Koliko god putujem u Split uvijek je dobro. Prošle godine smo čak došli par minuta prije."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi dobiju prednost nad putničkim. U Sindikatu kažu da o tome odlučuju Prometni poslovi HŽ Infrastrukture i da domaći moraju imati prednost.

Kako onda teretni dobije prednost? "To su vam onda čudne okolnosti, znate. Ode vam neko iz nekog privatnog prijevoznika i operativi plati večericu, pa zajedno imaju rekreaciju. Pa neki friendly odnosi, pa tko fućka putnike ionako ih nema, od tereta se živi...", opisao je Petrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HŽ Infrastrukturi kažu da su već sankcionirali kolege koji su prednost davali stranim vlakovima jer je to zabranjeno. Za vlak iz Osijeka priznaju da su strojovođe odradili posao koji nisu trebali.

Član Uprave HŽ Infrastruktura Marijan Ćužić: "Prilikom intervencije strojovođe je stvarno došlo do toga. Vlak je spojen nakon nekog kašnjenja i napravljeno je probno kočenje i vlak je sigurno otpremljen prema Splitu."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto to nisu radili manevristi već strojovođe? "Ne bih znao, to je tehnički kvar, to je iznimno rijetko, nije svakodnevna pojava, nešto se dogodilo, bitno da je vlak na vrijeme otpremljen."

Od uvođenja nove linije, vlak iz Osijeka do Splita vozio je sedam puta, neslužbeno doznajemo da niti jednom nije došao na vrijeme. Na povratku do Slavonije išlo im je bolje pa su čak tri puta stigli kako je i planirano.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo