novi udar na građane /

Od Nove godine poskupljuje cestarina: prvi skok cijena očekuje nas u siječnju, novi slijedi na ljeto

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Cestarina bi od 1. siječnja bila povećana za pet posto za 1. i 2. kategoriju, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC

2.12.2016.
7:40
Igor Kralj/PIXSELL
VOYO logo

Cestarina će se, zbog straha od smanjenja teretnog prometa, povećati samo za prve dvije kategorije vozila: motocikle i osobne automobile, a uvodi se i sezonska razlika u cijeni, piše Jutarnji list.

Pregovori Ministarstva prometa i Svjetske banke o financijskom paketu teškom 1,8 milijardi eura za rješavanje financijskih problema u cestarskom sektoru su u samom finišu, i Ugovor bi mogao biti potpisan u prvom tromjesečju sljedeće godine, saznaje Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako konačni dogovor još nije postignut, glavne konture su poznate. One uključuju sljedeće: povećanje cestarine za 5 posto na autocestama kojima upravlja HAC, uvođenje sezonskih cestarina, ponovno spajanje tvrtke za održavanje i naplatu cestarine HAC ONC-a s HAC-om, ARZ ostaje samostalna tvrtka, uvođenje automatizirane naplate cestarine, objedinjavanje javne nabave u sektoru održavanja i dugoročno planiranje investicija u Hrvatskim cestama.

Kako saznaje list, cestarina bi od 1. siječnja bila povećana za pet posto za 1. i 2. kategoriju, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC. Naime, analizom je uočeno kako je cestarina po kilometru na autocesti Rijeka -Zagreb veća nego li na HAC-ovim autocestama, a vlasnik tvrtki koje upravljaju tim autocestama je isti. Stoga bi se ovim povećanjem izjednačio iznos cestarine po kilometru, a prihod HAC-a bi se povećao za oko 80 milijuna kuna. U tom slučaju, cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi umjesto sadašnjih 174, 183 kune, a do Lipovca umjesto 184, 193 kune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sezonske cestarine vrijedile bi u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna na svim pravcima pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a, i iznosile bi 10 posto više nego u ostatku godine.

Aranžmanom sa Svjetskom bankom rješavat će se unutarnje ustrojstvo Hrvatskih cesta. Jedna od važnijih promjena je prijedlog da se sva gradnja u domeni Hrvatskih cesta ubuduće financira iz državnog proračuna, a ne iz proračuna HC-a.

Cijeli ovaj paket još mora odobriti Europska komisija, nakon čega ga može potpisati i Vlada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo