zabrinjavajuća situacija /

Očekuje li nas propast turističkog potencijala? Restoran iz Splita tražio 60 radnika, a javila su se - dva

Image
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Nedostatak radne snage u turizmu na sjednici Vijeća HGK-a u utorak nametnuo se kao jedna od glavnih tema

25.4.2018.
22:19
Dusko Marusic/PIXSELL
VOYO logo

Turističko poslovno vijeće Hrvatske gospodarske komore upozorilo je na veliki problem nedostatka radnika za nadolazeću turističku sezonu, unatoč tomu što se ove godine očekuje uspjeh turističke sezone koji će premašiti svaku prethodnu godinu, piše Slobodna Dalmacija. 

Nedostatak radne snage u turizmu na sjednici Vijeća HGK-a u utorak nametnuo se kao jedna od glavnih tema, nakon što su predstavnici HGK-ovih udruženja ugostitelja i restoratera Ivan Bogović Abi Shalabi istaknuli da se, primjerice, na oglase za konobare mjesecima nitko ne javlja, pogotovo za restorane u kontinentalnom dijelu zemlje, pa i u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mogli bismo naći ljude kada bi nam se to zakonski omogućilo, primjerice razgovorima u državama u okolici Hrvatske, no to ne smijemo. Čak i kada nudimo oglase s relativno višim plaćama opet se nitko ne javlja. U Splitu je restoran nedavno tražio 60 radnika, a našao samo dva. Ništa se ne čini, samo se i dalje priča. Poručujemo Ministarstvu turizma da nam je voda do grla", kazao je Shalabi.

Bogović je ukazao na vrlo slab plasman domaćih proizvoda u restoranima i hotelima za što bi, po njemu, država trebala dati potpore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S tim se nije složio Krešimir Tomić iz Hrvatske obrtničke komore (HOK), koji je kazao da je "previše novca dano za poljoprivredu, a to nije ni državi, ni turizmu, ni poljoprivredi donijelo što treba".

Radnika nedostaje i u hotelima, što je uz nedostatak kapaciteta istaknula direktorica nacionalne udruge hotelijera UPUHH Iva Bahunek, dodajući kako problem radnika ima cijeli turistički svijet te da će Hrvatska, kao i druge zemlje, morati povećati uvoz radne snage.

Upozorila je na porast ponude restorana, odnosno hrane i pića u domovima preko internetske platforme AirBnB, što je već uzelo maha, primjerice u Francuskoj, te da o tome treba voditi računa i regulativa u Hrvatskoj, kao i o direktivi GDPR-a, koja stupa na snagu 25. svibnja, o čemu će za koji mjesec unificirani pravilnik donijeti europsko udruženje hotelijera HOTREC, piše Slobodna Dalmacija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo