Nakon Singapura i Indije, domaćin trodnevnog World Halal Daya je Opatija. I to u godini u kojoj se obilježava stota obljetnica priznanja islama kao jedne od religija u Hrvatskoj. Okupili su se predstavnici 40 svjetskih zemalja - ministri, veleposlanici, ulagači.
Svjetski Halal dan, za Hrvatsku dan kada je procijenjena kao zemlja koja bi mogla postati važan dio dva trilijuna dolara vrijednog tržišta.
"Ono što je važno da su ovdje zaista gospoda koja posao mogi dogovoriti za stolom. Trenutno imamo 65 proizvođača, 15 hotela, deset restorana, sedam turističkih agencija i zaista imamo trend rasta", kaže Aldin Dugonjić, organizator.
Važnost događaja potvrđuje i predsjednica. Zadovoljna onim što je Opatija pokazala, obišla je i štandove gostujućih arapskih zemalja.
"Mi smo vodeća kompanija za rezervacije za Halal putnike. Porivamo potrebe Muslimana koji traže destinacije za odmor. Zato smo ovdje, radujemo se suradnji s Hrvatskom", kaže Dilek Olkun, Halalbooking. No, da bismo se bavili Halal turizmom, prije svega treba razjasniti što taj pojam uopće znači.
"To je način prehrane, način odijevanja, način stanovanja, housing. Znači obuhvaća sve aspekte života i oni su zaista definirani Islamom. Mi smo obavezni pet puta dnevno da peremo ruke, nos, lice, usta, kosu. Ruke do lakta i noge", kaže Midhat Jašić, profesor Univerziteta u Tuzli.
Sve to odnedavno nude u opatijskim hotelima. Obuku je prošlo svo osoblje, posebno kuhari. Poznato je da nema svinjetine niti alkohola, ali jednako je važna priprema.
Tri od naših šest hotela nose poseban halal certifikat, za koji smo u suradnji sa svim stručnjacima koji se time bave dugo se pripremali.
Hrvatska je, po svemu sudeći, spremna ubrati dio slatkog tržišnog kolača.