Protekla školska 2019./2020. godina, koju su potresali dugotrajni štrajk u prosvjeti, koronarežim i prelazak na online i televizijsku, odnosno nastavu na daljinu u zadnja tri mjeseca škole te druge nedaće, ipak je bila plodonosna za učenike više od polovice, odnosno čak 52,63 posto đaka osnovnih i srednjih škola, ili njih 240.482, godinu je okončalo s odličnim uspjehom!
To je prvi put u ovom desetljeću, odnosno od 2013./2014. školske godine, otkad Ministarstvo znanosti i obrazovanja u bazi podataka Školski e-Rudnik (ŠeR) vodi takvu evidenciju, da je više od polovice učenika osnovnih i srednjih škola godinu završilo s općim odličnim uspjehom.
Povećao se broj i superodlikaša
Primjerice, prethodne 2018./2019. godine, imali smo 213.249 osnovaca i srednjoškolaca, ili njih 46,26 posto, sa zaključenom odličnom ocjenom, a još 2013./2014. godine takvih je bilo ispod 40 posto (39,06 posto).
I ne odlična, nego je prošla godina bila i superodlična. Naime, povećao se i broj superodlikaša pa je tako 2019/2020. čak 99.044 učenika osnovnih i srednjih škola (21,67 posto od ukupnog broja učenika) imalo zaključeno 5.0. Usporedbe radi, bez ijedne ocjene manje od petice godinu ranije, 2018./2019., završilo je 81.706 učenika, ili njih 17,72 posto. Kao kuriozitet, Ministarstvo znanosti i obrazovanja navodi da je broj učenika s 5.0 od 2013/2014. do protekle školske godine narastao za čak 35,42 posto (sa 73.137 na 99.044 učenika).
Protekla je školska godina bila znatno bolja i kad je riječ o učenicima koji su ostvarili nedovoljan uspjeh. Tako je u 2019./2020. godini broj osnovnoškolaca i srednjoškolaca koji su pali razred bio 1158 (0,25 posto) , što je tri puta manje nego 2018./2019. kada ih je bilo 3625 ili 0,79 posto.