Jedan vozač ZET-ova autobusa koji nikada nije imao problema s ostankom doma zbog simptoma koronavirusa ili nalaženjem zamjene, rekao je za N1 da je epidemiološku mjeru od 40 posto popunjenosti javnog prijevoza jako teško provoditi.
U javnom prijevozu je manje nego prije, ali ih ima dosta kada idu na posao i vraćaju se s posla. Vozač je rekao za N1 da je većina građana korektna, u potencijalne sukobe ne želi se miješati i ističe da se stariji uglavnom pridržavaju mjera i nose maske, dok mlađi malo manje.
Da situacija u manjim sredinama i manjim firmama nije tako dobro uređena kao što je slučaj s velikim firmama poput ZET-a, potvrdio je za N1 Siniša Miličić iz Regionalnog industrijskog sindikata koji djeluje na području Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije.
Mali su prošli najgore
Miličić tvrdi da na području Varaždinske županije postoje dvije veće tvrtke za prijevoz putnika, od kojih svaka zapošljava skoro 300 radnika. Ističe i kako su mali poduzetnici u turizmu prošli najgore, pogotovo oni koji su autobuse uzeli na leasing, jer su vožnje na turističke izlete, do aerodroma, nacionalnih parkova, hotela itd. prestale zajedno s turističkom sezonom.
Dodaje da se za neke poslodavce ostvario "san koji nisu mogli ni sanjati". "Oni imaju besplatnu radnu snagu, jer prijevoznici putnika ne moraju dokazivati pad prometa. Primaju potporu od države, a još uvijek rade, iako u smanjenom kapacitetu", ističe.
Drugi su, kaže, krenuli otpuštati radnike ili nisu produživali ugovore na određeno radnicima. "A tu su najgore prošli strani radnici, vozači iz Srbije i Bosne i Hercegovine, ima nešto vozača iz Makedonije, a onda potom i domaći radnici koji su imali ugovore na određeno vrijeme", kaže.
Prenatrpanost autobusa
Miličić ističe i druge probleme s kojima se susreću vozači, pa kaže da se na kratkim linijama često događa da su autobusi prenatrpani putnicima, bez obzira na mjere. Dodaje da svi vozači uglavnom nose maske, ali ih često moraju nabavljati sami.
"Daju njima poslodavci jednu ili dvije maske, ali to nije dovoljno ni do kraja radnog dana, a kamoli za mjesec ili tjedan. Dakle, u špici se mjere ne poštuju, vozači uglavnom maske kupuju sami i žale se da se vozila prerijetko dezinficiraju", kazao nam je.
"Vozači su zaista izloženi kontaktu. Nema službene statistike, ali neki od njih preboljeli su koronu, ima slučajeva sigurno. Broj putnika u vozilu ne ograničavaju ni vozači, ni poslodavci", zaključuje za N1.
Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.