Ljetne prometne gužve od Zagreba do Karlovca uskoro bi trebale biti prošlost jer u planu je proširenje ceste na treći prometni trak. Vozači kažu - to je nužno.
Zagreb Karlovac najprometnija je dionica svih hrvatskih autocesta. Godišnji dnevni promet prelazi 32.000 vozila. Taj broj se u sezoni penje na čak preko 62.000, dok je vikendom u sezoni broj preko 70 000 vozila.
Tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb pokrenula je ovaj projekt. U idućoj godini nadaju se provesti studiju izvedivosti. Ukoliko ona bude pozitivna...
"Onda će biti potrebno otprilike dvije godine da izradimo projektnu dokumentaciju. Tako da prvi operativni radovi na terenu možemo očekivati tek negdje u 2021. godini", kaže direktor Tehničkog sektora ARZ Miro Škrgatić.
Prema mišljenju prometnog stručnjaka Gorana Husineca, rezultat studije isplativosti ne bi trebao biti upitan.
"To je usko grlo cijele autoceste prema moru. Najveći je problem i najveće gužve stvaraju se između Zagreba i Karlovca", kaže vještak za cestovni promet Goran Husinec.
Projekt je vrijedan 120 milijuna eura, a u planu je da veći dio financiraju fondovi Europske unije.
"Čak 85 posto bi trebala biti sredstva Europske komisije, a 15 posto bi trebala biti domaća komponenta koju bi trebalo osigurati u portfelju vlastite kompanije", otkriva Škrgatić.
No, nakon toga sve bi trebalo teći brže. U pitanju je projekt koji građevinski nije zahtjevan.
"To nije neka zahtjevna dionica. Nema nekakvih tunela i vijadukata koje bi trebalo raditi", objašnjava Husinec.
Iz tvrtke koja upravlja ovom dionicom autoceste poručuju kako je plan širiti traku po traku kako promet ne bi bio potpuno u prekidu.
No, mnogi će birati alternativnu dionicu stare ceste prema Karlovcu. Zato je dobro znati kako su na njoj upravo radovi na pet različitih lokacija kako bi se dovela u optimalno stanje.