Djeca i mladi žele više obrazovanja iz tog područja - pokazala su istraživanja UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije.
Mladi danas doslovno žive u virtualnom svijetu - i ovi osnovnoškolci priznaju da slobodno vrijeme provode na mobitelu.
"Najviše sam na Tik Toku i na Snapchatu. I na YouTube-u provodim 5 sati dnevno", kaže Filip Vasilj, učenik OŠ August Cesarec u Ivankovu.
Bez društvenih mreža ni tinejdžericama ne prolazi dan, ali o utjecaju raznih platformi i medija uče u školi, u sklopu medijske pismenosti.
"Ponekad gledamo neke filmove ili nešto vezano za različita ponašanja ljudi i onda pričamo o tome koliko je to dobro, zašto je to dobro, zašto nije dobro", tvrdi učenica Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu, Paola Prepretić.
Važno je razlikovati bitno od nebitnog jer prema posljednjim istraživanjima, jedan od troje učenika osjeća stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog društvenih mreža. Djecu i roditelje najviše zabrinjava nasilje na internetu. Djeca i mladi, njih čak 81 %, žele znati više o medijskoj pismenosti.
"Kritičko razmišljanje je temelj svega. Ovo što se događa da vi imate fokus na dezinformacije ili na influencere i algoritme ili utjecaj društvenih mreža, to sve spada pod isto to, da mi djecu od malih nogu pokušavamo naučiti da razumiju medije", smatra voditelj komunikacija Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, Marin Ilej.
O medijima se uči u nastavi hrvatskog jezika, ali to nije dovoljno. Slaže se i ministar.
"U ovom trenutku zbog satnice se ne može ukrcati u ovo već sada nategnuto gradivo koje treba ispredavati. Zbog toga smo i išli u projekt cjelodnevne nastave", pojašnjava ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs.
A na Danima medijske pismenosti nagrade za pobjednike filmskog natječaja ""Influenceri i mi".
"Tema je odlična da bi se snimao neki takav film i da zapravo pokažemo koliko influenceri mogu utjecati na nas i koliko to zapravo može biti opasno da budemo zarobljeni u tom cijelom svijetu", smatra Dominik Mataković, učenik OŠ August Cesarec u Ivankovu.
Vrlo često ne razlikuju da su njihove Instagram zvijezde i influenceri njihovi idoli koji ne žive stvaran takav život, To je život za medije i njihove pratitelje, ali da u stvarnom svijetu to nije tako i da tako ne treba biti", poručuje Dijana Jerković Križan, profesorica hrvatskog jezika u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu.
I zato, kako moto ove godine kaže - misli svojom glavom u medijskom labirintu.