Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u subotu je u Tehnološkom parku na Zagrebačkom velesajmu obišla završno natjecanje najboljih osnovnoškolskih timova u robotici i programiranju Superfinale Croatian Makers lige, te dala podršku tom projektu koji na raznim razinama okuplja više od 500 škola diljem Hrvatske.
Tehnološki park u kojemu se održavalo natjecanje malih programera i robotičara uz ministricu je obišao i osnivač Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), inovator Nenad Bakić koji je istaknuo da je u ligi sudjelovalo oko 10.000 učenika, a školama je donirano više od 2500 robota.
Zadaća završnog natjecanja bilo je programiranje robota za što efikasnije rješavanje dobivenog zadatka uz korištenje raznih mogućnosti robota poput praćenja linija, korištenja senzora i međusobne komunikacije.
Ministrica je posebno naglasila kako je cilj ovoga projekata omogućiti jednak pristup tehnologiji djeci i mladima, neovisno o lokaciji na kojoj se nalaze i mogućnostima koje imaju.
"Mi s IRIM-om surađujemo već godinu dana, a naš najveći projekt je uvođenje 45.000 mikroračunala u škole. Već sada ih ima 85 posto šestih razreda osnovnih škola u RH, a upotrebljava ih se u različitim predmetima kako bi se poticao inovativan pristup rješavanju problema i programiranju", rekla je Divjak.
Ocijenila je i kako je to odlična podloga za uvođenje informatike koja u 5. i 6. razredima kreće od sljedeće školske godine u svim osnovnim školama.
Na novinarski upit o upisnim kvotama na hrvatska sveučilišta, koje ponovno nisu značajnije povećane u tzv. STEM području - u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici, odgovorila je da će Vlada to nastojati promijeniti idućih godina programskim financiranjem visokoškolskih institucija.
"Ta odluka bit će do kolovoza na Vladi. Nakon toga ćemo u rujnu sklapati sa sveučilištima programske ugovore za sljedeće četiri godine u koje ćemo ugraditi i mehanizme usuglašavanja upisnih kvota. Davat ćemo poticaje za upisivanje na programe koji su prioritetni i gdje trebamo stručnjake", poručila je Divjak.
Plan je da se prioritetni studijski programi u deficitarnim područjima subvencioniraju više, te da se kvote u suficitarnim studijskim programima ne mogu povećavati.