Uz sunce i lijep krajolik - ponudite turistima i bicikle i biciklističke staze - tako bi se mogao nazvati natječaj vrijedan pet milijuna kuna kojim ministar turizma Gari Cappelli poziva na razvoj cikloturizma u 14 kontinentalnih županija. U ravnoj Slavoniji pozdravljaju projekt ulaganja u infrastrukturu, no imaju i svoje prijedloge.
Vožnja na nožni pogon i dva kotača mnogima je omiljena. Marko iz Osijeka zaljubljenik je u vožnju biciklom i zna sve o biciklima.
"Na koliko trebaju bara biti napumpane gume?", upitali smo ga.
- "Čuj, zavisi. Ove trebaju biti na 3, 4", odgovara.
Pozdravlja ideju Ministarstva turizma o ulaganju
u trasiranje, uređenje i označavanje biciklističkih ruta. A ima i
svoje ideje.
"Najbitnije je da se napravi neki event, dobro osmišljen, da to
bude cjelokupna turistička priča. Osim same vožnje biciklom da se
posjetiteljima prezentira lokalna gastronomska ponuda, neka
priča o lokalnoj i kulturnoj baštini", ističe biciklistički
bloger Marko Jukić.
Jer sve to privuklo bi cikloturiste iz cijele
Europe koje priželjkuju vlasnici Bike&bed
pansiona.
Jer riječ je o osobama između 45 i 55 godina, većinom visoko
obrazovanima, s višim primanjima često u paru ili manjim
grupama.
Iako se Hrvatska nalazi na drugoj najprometnijoj cikloturi u
Europi, biciklisti sa sjevera - iz Norveške i Danske za sada nas
zaobilaze:
"Nakon Budimpešte broj opada značajno. Njih 70% završi u Budimpešti i nikada ne nastavi južno. Od onog dijela koji nastavi južno, 80% u Mohaču se odluči otići u Srbiju, a da nikada ne dođe u Hrvatsku", objašnjava nam Jasmina Krkić Poznić, vlasnica obiteljskg pansiona
Osim većeg ulaganja u promidžbu, biciklisti upozoravaju na svoj najveći problem: kada bi se biciklisti manje kažnjavali, to brendiranje Slavonije i Baranje kao biciklističke meke bilo bi potpuno.
Jer cikloturisti su svuda omiljeni - motivi su im opuštanje, zdrav život i boravak u prirodi a Hrvatska je savršena za to.