Za Hrvatsku je 2020. važna europska godina. Predstavljen je moto presjedanja Vijećem Europske unije - kao i logo koji treba simbolizirati povezivanje identiteta Hrvatske u EU.
No, prema komentarima vizual je podijelio stručnjake.
Količina crvene boje nije odabrana ničim drugim nego samo da je tako pozicija bolje izgledala - početak počinje plavom bojom, jer je to boja europske unije a crvena je neka boja Hrvatske.
Tako je Iva, studentica Arhitektonskog fakulteta - zamislila Tipografsku šahovnicu - odnosno pobjednički logotip hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije.
O tom logotipu - napravljenom od slova i brojki čiji međusobni položaj asocira na kvadratiće - danas apsolutno svi imaju mišljenje.
Struka s jedne strane hvali Ivu, ali s druge, kritizira nedostatak hrvatskih kvadratića koje su naš najprepoznatljiviji brend. Boris Ljubičić, dizajner i autor takozvanih kockica - također je bio na natječaju za logotip. Njegove pletere i kockice - pobijedila je upravo Ivina ideja.
"U samom radu piše sve, ali je dizajnerski nečitko. Dakle jedan činovnički rad u kojem su slova rasporedena s nekim bojama .Ovo je nekako anemično, ovo u sebi nema naboja, nema u sebi kreativnog vica", govori za RTL Danas dizajner Boris Ljubičić.
Bila je to prilika da Hrvatska predstavi svoj identitet - što, smatra Ljubičić - nije napravila. ali, Iva i njezini mentori s fakulteta - na kritike su bili spremni.
"Kod nas uvijek ima nekih komentara, ali je i bitno promatrati
taj kontekst i svatko ima pravo na mišljenje ali nama je bitno da
je to mišljenje utemeljeno i u nekim drugim kontekstima da ne
bude sviđa mi se – ne sviđa mi se", kaže nam mentorica i
profesorica na Arhitektonskom fakultetu Marija
Juza.
"Jedino što mene zasmeta što se govori da je natjecaj namješteno ili da je sve povezano s politikom, da mora da sam nečija..." kaže studentica Iva.
Natječaj je ionako bio anoniman, a ovaj logo od 1. siječnja viđat ćemo na svakom koraku - u većini ulica, na tramvajima i fontanama. Sviđalo se to svima ili ne.