Hoteli i apartmani u državni proračun donose najviše novaca, ali autokampovi nas čine prepoznatljivima u svijetu. Kamperi su vjerni gosti. Ukoliko su zadovoljni vraćat će se iz godine u godinu.
"Dolazimo otprilike deset godina, vraćamo se radi mora, najviše radi mora", kaže Giusi iz Italije.
"30 godina dolazimo, i uvijek je poput povratka kući", Marijke, Nizozemska.
Više nego oblik turizma kamping je način života.
"Oni se ponašaju na možda malo atipičan način, na način da se oni jako puno vole družiti. Njemu treba jako malo vremena da on upozna sve ljude u svojoj okolini, da zajednički pripreme možda nešto za pojesti, za popiti", Adriano Palman, direktor ureda Kamping udruženja Hrvatske.
Iako su najposjećeniji veliki kampovi, sve se više razvijaju mali obiteljski kampovi kao i kampovi u kontinentalnim predjelima vezani uz sport, planinarenje ili ponudu lokalnih OPG-ova.
"Oni gostu nude jedan drugi vid doživljaja a to je osobno kontakt s vlasnikom kampa, to je jedan intiman odnos, druženje sa svim gostima kampa", dodaje Palman.
U nekim obiteljskim kampovima goste dočekuju personalizirane poruke dobrodošlice na ulaznim vratima, u ponudi su tuševi za pse i male ulične knjižnice.
Za dan kampiranja obitelj mora izdvojiti u prosjeku četrdesetak eura. Za zahtjevnije goste kvaliteta usluge i cijena mogu znatno porasti. U glampingu i do 350 eura po danu.
"Glamping nudi gostu jedan spoj glamura i kampa. Znalo se da gosti žele doći u kamp gdje imaju dodir s prirodom. Novi gosti uz taj dodir s prirodom žele imati i komfor", Bruno Radoš, direktor operacija za kampove (Valamar).
Da je ljetovanje u šatoru sve popularnije dokazuje i podatak da se ove godine očekuje rekordnih 17 i pol milijuna noćenja - najbolji poslovni rezultat otkad postoje kampovi u Hrvatskoj.