Dok je prethodnih godina rastao broj privatnih iznajmljivača, koronakriza preokrenula je taj trend. Manje gostiju, a samim time i manja zarada, dovela je do povećanog broja odjavljenih apartmana.
Pitanje je koliko će ih se i hoće li se vratiti u redove iznajmljivača, a oni koji su ostali kažu - borimo se za svakog gosta.
Iako gostiju još uvijek nemaju, iznajmljivači su počeli sa
spremanjem apartmana za sezonu.
"Tu i tamo se vrte neki stari naši gosti. I to su sve naši, znači
iz Hrvatske. Stranaca ne da nema nego niti na vidiku, upita nema,
rezervacija nema", kazala je vlasnica apartmana Fani
Bošnjak.
Zbog toga što je sve stalo, velik broj iznajmljivača odlučio se i
na odjavu apartmana.
"Na području Splitsko-dalmatinske županije u
2020. odjavljeno je 11 posto iznajmljivača, točnije 3266.
Najviše od toga je na području grada Splita - 15 posto",
ustvrdila je Stjepanka Marčić, voditeljica
Odsjeka za turizam u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Većina njih koji su odustali od iznajmljivanja lani nisu imali
nijednog gosta dok su istodobno morali plaćati turističku
pristojbu i članarinu te porez.
"Ti zahtjevi za odjavu išli su tijekom cijele godine, najviše
tijekom prosinca, što nije ni čudno. Znamo kakva je sezona
bila i da su lošije čak prošle urbane sredine, a malo bolje
izolirane kuće za odmor", rekla je Gordana
Piteša, voditeljica Sekcije Zajednice obiteljskog
turizma pri HGK - ŽK Split.
U županiji je trenutačno aktivno oko
26.000 iznajmljivača.
"Imamo preko 120.000 kreveta, od 160.000, u tri zvjezdice i
mislim da je to oko 80 posto ukupnog privatnog smještaja. I oni
su poslije četiri zvjezdice najviše popunjeni, a iza njih pet
zvjezdica", kazao je Joško Stella, direktor Turističke
zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
Da veći broj zvjezdica uglavnom znači i bolju popunjenost,
svjesni su i iznajmljivači.
"Svake godine je novo ulaganje, nebitno šta je to – posteljina,
novi krevet, ne znam farbanje, bilo što. Znači uvijek se
konstantno nešto ulaže", objasnila je Bošnjak.
Jer jedino tako mogu biti konkurentni na tržištu i gostu ponuditi
najbolju vrijednost za novac koji plaćaju.