Još se uvijek čeka početak radova na Pelješkom mostu kojeg će graditi kineska korporacija za naručitelja Hrvatske ceste, no čini se kako bi moglo doći do obrata situacije, piše Jutarnji.hr.
Naime, HC su naručile studiju izvodljivosti prometnog povezivanja Korčule i Pelješca koje dijeli 1200 metara pelješkog kanala. Upravo zbog blizine otoka Korčule i Pelješca proteklih je desteljeća bila razmatrana ideja izgradnje mosta, no gradonačelnik Korčule Andrija Fabris tvrdi kako to nije opcija.
"Naravno da bi mi htjeli most do Pelješca, ali biti ćemo itekako sretni i zadovoljni kada se izgradi pelješki most kojeg tako dugo svi čekamo u ovom dijelu Lijepe Naše. Kad je u pitanju studija koju su naručile Hrvatske ceste o prometnom povezivanju Korčule i Pelješca radi se, prema informacijama kojima raspolažem, o boljoj povezanosti luke Perna na Pelješcu i luke Polačište na Korčuli", rekao je Fabris za Jutarnji.
Otkrio je i kako postoji prijedlog da se Pelješac i Korčula povežu tunelom.
"To su planovi, a realnost je da ćemo morati pričekati bolju financijsku situaciju za takav projekt kao što su most ili tunel pelješkim kanalom", rekao je Fabris.
Najave o gradnji mosta na Korčuli svojedobno su davali lokalni dužnosnici poput župana dubrovačko-neretvanskog Nikole Dobroslavića, ali i neki članovi Vlade dok su bili u mandatu, poput ministra prometa u više HDZ-ovih vlada Božidara Kalmete i kratkotrajnog potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka.
Iako je zamišljena dužina 'korčulanskog mosta' duplo kraća od pelješkog mosta, pa bi i investicija bila znatno manja od dvije milijarde i 80 milijuna kuna za koliko će Kinezi povezati Pelješac s ostatkom zemlje, otvoreno je, među ostalim, pitanje bi li 'korčulanski most' dobio sufinanciranje Europske unije kao pelješki kojeg je EU spremna pomoći s 85 posto ukupne investicije.
Cijeni samog mosta treba pridodati troškove izgradnje i popravka pristupnih cesta na Korčuli i na Pelješcu, piše Jutarnji.hr.