Naime, od lipnja 2015. na snagu je stupio zakon prema kojem se ukida obvezan liječnički pregled u 65-oj godini, javlja RTL.
Odgovornost se prebacuje na liječnike
"Željelo se izbjeći nametanje financijskog tereta za tu dobnu skupinu vozača", rekao je Robert Čop iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a. Policajci se nadaju da će liječnici prijaviti starije pacijente kod kojih uoče lošiju motoriku. Policija će ih onda poslati na izvanredni liječnički pregled.
"Onaj tko nema ograničenja od početka zapravo može voziti do 80. godine bez ikakvih pregleda", kaže specijalist medicine rada Davor Kraljić.
Iako će umirovljenici redom reći kako znaju voziti i da im je motorika bez mane, činjenica je da nam s godinama brzina reakcije slabi što postaje posebno opasno kad smo na cesti.
Država je mogla subvencionirati preglede starijih vozača
Oslanjati se na cinkarenje doktora je suludo – smatraju i u Matici umirovljenika:
"Liječnici poštujući svoju hipokratovu zakletvu ne žele odavati tajne pacijenata, međutim postavlja se pitanje ugrožavaju li takvim odlukama velik broj sudionika u prometu", tvrdi Đurđica Novakocić iz Matice umirovljenika grada Zagreba.
"Pojavaljuje se zaboravljivost, skleroza, puno toga se može dogoditi", upozorava Kraljić za RTL.
Ako se već htjelo olakšati pritisak na umirovljeničke budžete, država je možda mogla pojeftiniti ili subvencionirati godišnji zdravstveni pregled starih vozača – a ne im omogućiti vožnju bez kontrole.