Delegacija kineske China Shipbuilding Industry Corporation koja je stigla u Hrvatsku kako bi ispitala interes za ulaganje u brodogradilišta u sklopu Uljanik grupe, oko 13 sati stigla je u zagrebačku zračnu luku kako bi se, nakon kratkog sastanka s izaslanstvom Ministarstva gospodarstva predvođenim ministrom Darkom Horvatom, uputila u Kinu. No, sastanak se odužio, a let kojim su trebali napustiti Hrvatsku je otkazan.
VEZANE VIJESTI
- FOTO Kinezi nakon sastanka u Vladi: 'Nakon posjeta brodogradilištima iznijet ćemo svoje mišljenje'
- Kinezi su cijelu noć 'češljali' papire u Uljaniku! Slijedi sastanak s Upravom, bez sindikata!
- Šoljić: 'Radnici '3. maja' za partnera koji jamči nastavak proizvodnje i isplatu plaća'
Članovi kineskog izaslanstva trebali su najprije letjeti za Frankfurt, ali taj let je otkazan. Sada se razmatra alternativa, a jedna od mogućnosti je let za Dohu koji bi iz Zagreba trebao krenuti oko 17 sati.
Kinezima se ne nude 3. MAJ i Uljanik samo za brodogradnju
Ministar Darko Horvat otkrio je detalje sastanka s delegacijom kineske kompanije China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), koja je, na čelu s predsjednikom uprave Huom Wenmingom, proteklih dana obišla brodogradilišta u Rijeci i Puli.
"Sastanak još nije gotov. I nakon dva sata razmatraju se mogućnosti. Situacija na stolu je vrlo otvorena. Početak sastanka s njihovim pravnim timom, nastavak s njihovom investicijskom bankom koja njihovu kompaniju prati u svakom investicijskom poduhvatu i na kraju, u ovom trenutku, s inženjerima - da bismo vrlo konkretno došli u situaciju i rekli u kojoj fazi, u kakvim kondicijama, oni vide tehnologiju kojom raspolažu brodogradilišta u Puli i Rijeci."
"Nakon toga imat ćemo zaključni sastanak s menadžmentom u očekivanju jasnog iskaza interesa za kontinuitet brodogradnje. Za nas nije strana priča diverzifikacija proizvodnje i na jednoj i na drugoj lokaciji. Dakle, u ovom trenuku sjedimo za stolom s kompanijom koja ne samo da radi u brodogradnji, nego je njoj brodogradnja 20 posto ukupnog prihoda."
"Dakle, ponuđena je i jedna i druga lokacija - ne samo isključivo u kontinuitetu brodogradnje, već u investiranju i zajedničkom naporu da se na tim lokacijama proizvodi nešto drugo."
Ministar je rekao da je optimističan i da posjet kineske delegacije shvaća vrlo ozbiljno.
"Kad netko tko je na čelu kompanije koja danas vrijedi 63 milijarde dolara, koja zapošljava 150 tisuća ljudi, provede dva dana u radnom obilasku brodogradilišta i, evo, sad već više od dva i pol sata sjedi s nama za stolom u razmatranju modaliteta zajedničke suradnje - ja to shvaćam ozbiljno i nećete mi ukrasti taj optimizam koji gajim u ovom trenutku.
Startna pozicija su novi projekti
"Odgovaramo na sva pitanja koja nam kolege postavljaju slijedom onoga što smo vidjeli. S nama je i kolega Ostojić iz Jadranbroda. Ne očekujemo ood njih da financiraju propale pokušaje izgradnje brodova koji u ovom trenutku nisu završeni. Startna pozicija su novi projekti. Dakle, mi ćemo u jednom trenutku sigurnom svjesni zatečenog stanja, biti u situaciji razgovarati o tome na koji način osigurati financijsku injekciju za završetak postojećih projekata, ali svaki novi projekt u partnerstvu s kineskim brodograditeljimaa imat će drugačiju filozofiju financiranja, drugačije izvore financiranja, projektna dokumentacija će se raditi na potpuno drugačiji način i, ono što je najvažnije, neće više biti državnih jamstava. Kinezi su začuđeni zašto brodogradnja u Hrvatskoj opstaje isključivo na temelju državnih jamstava, odnosno po modelu financiranja kroz državne institucije", rekao je Horvat i naglasio da konaču odluku ne očekuje danas, ali se nada "da će se kroz koji tjedan se javiti i reći što predlažu i što nude - to je optimizam koji gajim".