U pogonima u Kini završena je izrada prvog segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most, piše danas Večernji list. Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije dovozit će se brodovima iz Kine, neki dijelovi bit će dugi šest, a neki 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega, navod dnevnik.
Galerija
Prvih 30 segmenata iz Kine za Hrvatsku kreće, kako su kazali u HC-u, sredinom siječnja sljedeće godine i očekuje se na gradilištu krajem siječnja ili početkom veljače. Njihova ukupna težina je 6831 tonu.
Od čega se sastavlja?
Rasponski sklop, odnosno glavna nosiva greda, sastavlja se od elemenata koji su sastavljeni od čeličnih limova zavarivanjem. Dijelovi pojedinih segmenata mosta sastavljaju se u tvornici i onda transportiraju na gradilište. Veličina dijelova koji se mogu sastaviti u tvornici ovisi o mogućnostima njihova transporta do gradilišta gdje će biti sastavljeni u cjelinu koja će biti ugrađena na konačno mjesto u konstrukciji.
Naime, kako objašnjavaju stručnjaci, u tvornici čeličnih elemenata lakše je postići traženu visoku kvalitetu zavara nego na gradilištu pa se nastoji što više zavarivanja obaviti u pogonu. Čelična konstrukcija rasponskog sklopa sandučastog je, odnosno šupljeg presjeka. Čelična greda visoka je 4,5 metara i široka 22,5 metara i bit će ovješena preko kosih zatega na šest armiranobetonskih pilona.
Težina svakog 12 metara dugog čeličnog segmenta je 180 do 200 tona. Ukupna težina rasponske konstrukcije Pelješkog mosta iznosit će nešto više od 30.000 tona. Gornja limena ploča glavnog nosača oblikom prati obris prometnice koja se nalazi na njoj. Izrađena je od čeličnog lima koji je na većini mosta debljine dva centimetra. Unutar nosača smještene su instalacije i staza za pristup, a oblik presjeka nastoji smanjiti utjecaj vjetra na sklop, donosi Večernji list.